آقای رئیسی چرا از شماره ناشناس زنگ زدید؟!

تماس ابراهیم رئیسی با برخی از سیاسیون کشور همچنان مورد نقد و بررسی تحلیلگران است.

به گزارش تازه‎نیوز، مهدی مستفید در یادداشتی که به انصاف نیوز ارسال کرد، نوشت:

درباره‌ی تماس تلفنی دفتر ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم با فعالان رسانه‌ای و سیاسی منتقد نوشت:

چند روزی است که برخی روزنامه‌نگاران و سیاستمداران منتقد جریان اصولگرایی (انقلابی جدید) از تماس و درخواست نظر و پیشنهادهای ایشان به دولت آینده خبر می‌دهند.

️این که رئیس‌‌جمهور منتخب به نظرجویی از منتقدین و جریان رقیبش بپردازد جای خوشحالی دارد و نشانه نوعی بلوغ سیاسی در نهاد حکمرانی کشور می‌تواند باشد، و این امید را ایجاد می‌کند که دولت سیدابراهیم رئیسی بر خلاف شعارهای تند برخی حامیانش راه اعتدال در پیش گیرد و اصلاحات ساختاری را بر جنگ زرگری اصولی – اصلاحی سال‌های گذشته ترجیح دهد.

️ولی در این میان بر این رفتار حجت الاسلام رئیسی نقدهایی هم وارد است:

اولاً: چرا تماس‌ها با شماره ناشناس صورت می‌گیرد؟ شماره ناشناس اصولا توسط نهادهای امنیتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تماس با آن حس اولیه خوبی در مخاطب ایجاد نمی‌کند، چرا باید دفتر کسی که قرار است یک ماه دیگر دولت مدنی این کشور را تشکیل دهد باید با شماره ناشناس نظرخواهی کند؟ البته تماس با شماره مشخص این حسن را دارد که ارتباط را دو سویه می‌کند!

️با احترام به نظر دفتر آقای رئیسی آیا بهتر نیست به جای در خواست از روزنامه نگاران منتقد برای اعلام نظرات و پیشنهادات به دفتر ریاست جمهوری، فضای نقد در روزنامه‌ها بازتر شود و خطوط قرمز کم‌رنگ‌تر گردد تا همه روزنامه‌نگاران بتوانند بدون لکنت نظرات خود را بنویسند؟ دفتر دولت هم می‌تواند گزیده‌ای از مهم‌ترین مطالب و نقدها را در بولتن خبری به سمع و نظر رئیس‌جمهور برساند، در این شیوه هم نظرات محدود به چند روزنامه‌نگار پا به سن گذاشته نمی‌شود و ایده‌های جوان‌تر نیز فرصت ابراز می‌یابند و هم رئیس‌جمهور منتخب با سیلی از نظرات و پیشنهادات روبرو نمی‌شوند (مانند نامه‌های ارسالی به آقای احمدی‌نژاد) و فرصت تحلیل آنها را می‌یابد.

در خصوص نظرخواهی از سران احزاب سیاسی هم به نظر نمی‌رسد چیز جدیدی از آنها دستگیر دولت آینده شود، این سران سیاسی از اول انقلاب در مصادر سیاسی بوده‌اند و نظرات و ایده‌های سیاسی‌شان برای همه آشکار است، پیشنهاد می‌شود برای دستیابی به نظرات سیاسی متنوع فعالیت حزبی را تسهیل کنید، هزینه فعالیت سیاسی و نقد سیاسی را کاهش دهید تا احزاب متشکل‌تر و گسترده‌تر شوند تا شاهد ظهور و بروز نظرات متنوع و نقدهای سازنده نه تنها از سران احزاب، بلکه از نیروهای جوانتری باشید که در تشکیلات حزبی رشد می‌کنند و می‌بالند.

چه ایرادی دارد فضایی ایجاد شود که همه نخبگان و صاحب‌نظران این کشور بتوانند نظرات خود را صریح و شفاف و بدون لکنت در زمینه‌های مختلف از جمله: سیاست‌های اصل ۴۴(خصوصی سازی)، برجام و هسته‌ای، سیاست منطقه‌ای، اقتصاد نفتی و بنزینی، سیاست‌های بانکی، معیشت و یارانه و… بیان کنند و به‌جای غضب و افترای مخالفانشان با حسن برخورد دولت استقبال شوند؟!

در همین ارتباط:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.