برخورد قانونی در انتظار متخلفان کرونایی در تهران

محسنی بندپی تأکید کرد: فرمانداران موظف هستند با هر گونه تخلف محدودیت‌های کرونایی در شرایط قرمز برخورد قانونی داشته باشند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران که امروز برگزار شد، گفت: گزارش ارائه شده از آخرین وضعیت شیوع کروناویروس در بُعد استانی، ملی و جهانی نشان می دهد که تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان تهران افزایش یافته و اولین و موثرترین اقدام در این حوزه اطلاع رسانی در مورد سامانه ۶۰۷۰ برای افراد مبتلا به کروناویروس است.

وی افزود: هر فردی که به این بیماری مبتلا شود می تواند از طریق سامانه ۶۰۷۰ راهنمایی و هدایت بهنگام در ابعاد مختلف را دریافت کند.

محسنی بندپی ادامه داد: خوشبختانه در انتقال و توزیع برق استان همکاری خوبی برای تأمین برق بیمارستان ها انجام شد؛ به شکلی که برق هیچ بیمارستانی قطع نشود. روز گذشته نیز پیک ۶۶ هزار مگاوات مصرف را داشتیم ولی امیدواریم که همکاری توزیع برق برای تأمین برق بیمارستان ها ادامه داشته باشد همچنین محل نگهداری واکسن ها برای تزریق دوز دوم در مراکز تزریق واکسن تعیین شده که باید آدرس آن ها به توزیع برق داده شود تا نسبت به عدم قطع برق آن ها اقدام شود.

استاندار تهران با اشاره به افزایش مراکز تزریق واکسن از ۷۷ به ۷۹ مرکز گفت: این افزایش مراکز نشان از درایت و پیش بینی معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دارد.

وی تأکید کرد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط قرمز فقط فعالیت مشاغل گروه ۱ مجاز است و تمامی دستگاه ها و اصناف موظف به اجرای این مصوبه هستند. هر دستگاه اجرایی که خلاف قانون عمل کند در حقیقت هم قانون را نادیده گرفته و هم سلامت پرسنل و مراجعان را نادیده گرفته است لذا فرمانداران موظف به برخورد قانونی با تخلفات هستند.

محسنی بندپی با تأکید بر لزوم حفظ سلامت تک تک شهروندان گفت: بی تردید برگزاری هر اجتماع، کلاس آموزشی و تجمع فعلا در تهران تعطیل است تا به حالت عادی بازگردیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.