غوغای لیونل مسی در تیم ملی آرژانتین

لیونل مسی با درخشش خود آرژانتین را به نیمه‌نهایی کوپا آمریکا رسانده و خیلی‌ها این عملکرد را بهترین حضور او در لباس تیم ملی می‌دانند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی، لیونل مسی این روزها در کوپا آمریکا همراه با تیم ملی آرژانتین می‌درخشد. او بامداد یکشنبه مقابل اکوادور هم با دو پاس گل و یک گل دیدنی از روی ضربه ایستگاهی توانایی‌های خود را به رخ کشید و آرژانتین را به نیمه‌نهایی کوپا آمریکا رساند.

سطح انتظارها از مسی

لئو پاس‌هایی می‌دهد که هیچکس نمی‌تواند آن را پیش‌بینی کند و گلهایی می‌زند که فقط از خود او ساخته است. اما آیا این بهترین عملکرد مسی در تیم ملی آرژانتین تاکنون است؟ هر چه که هست او این روزها هواداران فوتبال کشورش را با نمایش خود به اوج هیجان رسانده است.

از زمانی که مسی به عنوان یک فوق‌ستاره در فوتبال جهان مطرح شده همواره انتظازات از او در بالاترین سطح قرار داشته و دارد. وقتی سه گل بزند همه می‌پرسند چه زمانی چهارمی را خواهد زد؟ اگر چهار نفر را دریبل بزنند همه می‌خواهند او پنجمین نفر را هم رد کند.

لئو توانسته از پس همه این فشارها بربیاید و رکوردها را یکی بعد از دیگری بشکند: گلزن برتر بارسلونا، گلزن برتر لالیگا، برنده کفش طلای اروپا در سال گذشته و سالهای قبل از آن.

انتظار هواداران آرژانتین از ستاره بارسلونا

اما در پیراهن آبی و سفید آرژانتین چطور؟ مسی تیم آرژانتین را به یک فینال جام جهانی و دو فینال کوپا رسانده است اما آلبی‌سلسته در هر سه فینال در ضربات پنالتی شکست خورده است. فشار این فینال‌های از دست رفته اما همیشه روی دوش مسی احساس می‌شود. هنوز هواداران فوتبال آرژانتین منتظر هستند که تصویر مسی را در حالی که با لباس تیم ملی جامی را بالای سر می‌برد، تماشا کنند. آن‌ها امیدوارند این اتفاق خیلی زود، در همین رقابت‌های کوپا یا در جام جهانی سال آینده برای مسی و آرژانتین رخ دهد.

۱۰ تورنمنت

از سال ۲۰۰۵ که مسی اولین بازی خود را برای تیم ملی آرژانتین در یک بازی دوستانه انجام داد و فقط ۴۰ ثانیه بعد از ورود به زمین از داور کارت قرمز گرفت، ۱۰ تورنمنت رسمی را تا امروز همراه تیم ملی بوده است: چهار جام جهانی که برزیل ۲۰۱۴ بهترین عملکرد مسی با ۴ گل زده و یک پاس گل در ۷ مسابقه. همچنین ۶ کوپا آمریکا که در سال ۲۰۱۶ لیونل پنج گل و چهار پاس گل را در ۵ مسابقه رقم زد، چیزی شبیه عملکرد امسال او در کوپا: ۴ گل و ۴ پاس گل عالی در پنج مسابقه و البته هنوز دو مسابقه دیگر در راه است.

البته آمار نشانگر همه چیز نیست و نمی‌تواند عملکرد فوق العاده او در سال‌های ۲۰۰۷ در ونزوئلا و هچنین در ۲۰۱۵ که یک تنه تیم را در شیلی به فینال رساند بازتاب دهد.

مسی در آرژانتین
لیونل مسی در حالی که پیراهن تیم ملی آرژانتین را پوشیده

نقش متفاوت مسی در تیم ملی کشورش

مسی در تیم لیونل اسکالونی با مسی در تیمهای مربیان قبلی آرژانتین یعنی سابِیا و مارتینو تفاوت دارد. در زمان آن‌ها مسی نزدیک دروازه بازی می‌کرد اما حالا او کمی عقب‌تر است و بیشتر در جریان بازی‌سازی تیمش مشارکت دارد. بازیکنی که در ادوار گذشته در کنار بازیکنان باتجربه‌تری مثل ماسچرانو، ایگواین و لاوتزی قرارداشت حالا در ۳۴ سالگی لیدر و حمایتگر نسل جدیدی است که وارد تیم ملی شده‌اند و آن‌ها هم برای مسی همه کار درون زمین انجام می‌دهند.

کسی که پیش از این تصمیم گرفته بود برای همیشه بازی در تیم ملی را کنار بگذارد حالا با انگیزه فراوان درون زمین می‌دود، پرس می‌کند، فریاد می‌زند و حتی در وقت‌های اضافه بازی هم به بازیکنان می‌گوید که چه کار کنند. البته مسی همیشه تاثیرگذار بوده و در هر نقشی که در تیم ملی داشته بهترین عملکرد از خود ارائه کرده است.

اینکه آیا آرژانتین به فینال این دوره از کوپا می‌رسد یا نه و اینکه مسی در بازی‌های پیش رو چه عملکردی داشته باشد، می‌تواند قضاوت‌ها و جنجال‌های جدیدی را برای او در پیش داشته باشد.

نظر کارشناسان

هکتور انریکه یکی از بازیکنان تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی ۱۹۸۶ درمورد شرایط فعلی مسی و اینکه آیا این بهترین عملکرد مسی در آرژانتین در همه این سال‌ها است یا نه می‌گوید: «لئو می‌داند که دوران حضور در تیم ملی برای او رو به پایان است و به همین خاطر می‌خواهد نهایت استفاده را از این فرصت ببرد.

او دیگر تمرکز خود را از دست نمی‌دهد. قبلاً از سرعت و تکنیک خود به بهترین شکل استفاده نمی‌کرد اما الان کاملاً در خدمت تیم از مهارتش استفاده می‌کند.»

مارتین سوتو کارشناس تلویزیونی فوتبال آرژانتین در این مورد می‌گوید: «مسی را فوتبال هدایت می‌کند. اگر تیم درون زمین خوب کار کند حال او هم خوب است. او همیشه بهترین بازی‌اش را انجام می‌دهد اما اگر تیم بهتری کنارش باشد راحت‌تر می‌درخشد.

بله گذشت زمان باعث شده که او بیشتر از قبل کارها را با دیگران تقسیم کند. قبلاً اگر لازم بود چهار نفر را دریبل بزند تا به گل برسد این کار را خودش به تنهایی می‌کرد. اما امروز شاید درک کرده که می‌تواند از دیگران هم کمک بگیرد و این اجتناب‌ناپذیر است. به نظر من او بهتر از قبل نشده. من یک مسی فوق‌العاده را در جام جهانی ۲۰۱۴ و دو دوره کوپا آمریکا که در فینال باختیم، دیدم.

اگر در آن جام‌ها تیم قهرمان شده بود الان می‌گفتیم بهترین عملکرد مسی در تیم ملی مربوط به آن زمان بود. همه مسی‌های این سال‌ها در بالاترین سطح بوده‌اند و این مسی را از مسی‌های گذشته نمی‌توان بهتر دانست.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.