عزت‌الله ضرغامی وزیر ارشاد دولت رئیسی می‌شود؟

گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه رئیسی ادامه دارد و گفته می‌شود که ضرغامی وزیر ارشاد او خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از نامه‌نیوز، رئیس جمهور منتخب یک ماه تا شروع رسمی کار خود فرصت دارد و باید در این مدت همه سبک و سنگین‌ها را برای انتخاب همکاران و اعضای کابینه انجام دهد. از قضا وقت را هم تلف نکرده و این روزها سخت مشغول بررسی گزینه‌های مختلف است. از معاون اول و وزیر خارجه گرفته تا رئیس دفتر و سایر وزرا. اسامی بسیاری مطرح است و رسیدن سمت مربوطه به برخی از آنان کاملا جدی و حتی قطعی شده است. یکی از این افراد هم عزت‌الله ضرغامی است، رئیس پیشین سازمان صداوسیما که گفته می‌شود قرار است وزیر فرهنگ و اشاد دولت رئیسی باشد. آنطور که خبرنگار «نامه‌نیوز» اطلاع یافته توافقات لازم با او صورت گرفته و کار تمام است.

ضرغامی البته رویاهای بزرگتری در سر می‌بافت اما اکنون متوجه شده که باید به حضور در دولت و وزیر شدن رضایت دهد. او سودای ریاست جمهوری داشت و چند باری هم شانس خود را آزمود. مثلا در آخرین روز سال ۹۵ وارد کارزار انتخابات شد اما نتوانست از فیلتر و گزینش جمنا که در آن دوره سازوکار انتخاباتی اصولگرایان بود، بیرون آید.

بیشتر بخوانید:

 

در انتخابات بعدی که اخیرا برگزار شد البته پیشرفت کرد. او مدت‌ها بود که با حضور در فضای مجازی و مشخصا اینستاگرام و آن صبحانه‌های کاری سعی می‌کرد تصویر جدید و متفاوتی از خود ارائه کرده و برای رئیس جمهور شدن زمینه‌سازی کند. همان طور که پیش‌بینی می‌شد، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نامزد اما رد صلاحیت شد.

ناگفته نماند که او با خلق عبارت «زیر میز زدن» امضای خود را پای این انتخابات گذاشت زیرا دیدیدم که نامزدهای باقی مانده در این رقابت، از هر دو جریان سیاسی چطور تا دقیقه نود از این کلید واژه استفاده و سعی کردند که برتری خود را نشان دهند.

به هرحال ضرغامی از سوی شورای نگهبان برای حضور در این رقابت‌ها مهم احراز صلاحیت نشد. جالب آنکه اعتراضی هم نکرد!

دلیل این تصمیم شورای نگهبان رجل سیاسی نشناختن ضرغامی بود یا هر چیز دیگری، فرق ندارد زیرا وی را به این نتیجه رساند که برای رسیدن به پاستور قدم‌ها کوتاه‌تر و ساده‌تری بردارد. به عهده گرفتن تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت رئسی می‌تواند از جمله همین قدم‌ها و شاید مقدمه رجل سیاسی به حساب آمدن او در ادوار بعدی باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.