روایت تلخ مربی تکواندوی ایران از تقابل با کیمیا علیزاده

مربی تیم ملی تکواندو بانوان گفت: همه ما روز سختی را پشت سر گذاشتیم؛ نمی‌توانم توصیف کنم که بر من چه گذشت!

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از جماران، مهرو‌ کمرانی بعد از حذف ناهید کیانی از رقابت‌های المپیک گفت: همه ما روز سختی را پشت سر گذاشتیم. نمی‌توانم توصیف کنم که بر من چه گذشت. کیمیا از کودکی شاگرد من بود و ناهید کیانی هم با سختی فراوان و بعد از برد قهرمان جهان توانسته بود سهمیه المپیک را بگیرد. این دو با هم دوست بودند و ناهید به واسطه این‌که کیمیا کاپیتان تیم بوده، به او احترام می‌گذاشت و این وضعیت کار را در این مسابقه سخت کرده بود. ناهید زحمت زیادی کشیده و دلم می‌سوزد که این‌طور فرصت موفقیتش در المپیک از دست رفت. او خیلی خوب تمرین کرده بود و چیزی کم نداشت.

در همین ارتباط: ویدئو| لحظه برد کیمیا علیزاده و در آغوش گرفتن ناهید کیانی

او ادامه داد: همه ما این‌جا هستیم تا فارغ از سیاست از ورزش لذت ببریم اما برای من عجیب است که کمیته بین‌المللی المپیک چرا این‌طور برخورد کرد. به نظر می‌رسد برای مسئولان ورزش دنیا خیلی هم سیاست از ورزش جدا نیست. نمی‌توانم به طور صد در صد بگویم اما فکر می‌کنم کمیته بین‌المللی المپیک می‌خواست که حتما این دیدار برگزار شود. شعار المپیک این هست که سیاست از ورزش جداست و همه مثل یک خانواده کنار هم هستند اما امروز دیدیم که این اتفاق نیفتاد.

مربی تیم ملی تکواندو بانوان ادامه داد: درست است که قرعه‌کشی مسابقات از قبل انجام شده بود اما با توجه به ابتلای تکواندوکار شیلی به کرونا، جدول باید تغییر می‌کرد نه این‌که ورزشکاری را جایگزین کنند.

کمرانی با اشاره به اتفاقاتی که در گذشته هم رخ داده، گفت: اولین سال است که جدول المپیک با ۱۷ بازیکن شکل می‌گیرد و ابن اجحافی است که در حق ما صورت گرفت. این مسایل را که کنار هم می‌گذارم این احتمال را بیشتر می‌دهم که IOC می‌خواست حتما این بازی انجام شود و کیمیا مقابل یک ورزشکار از ایران قرار گیرد.

کمرانی درباره شرایط کیمیا هم توضیح داد: حتما این مسابقه برای کیمیا هم سخت بود. به خوبی می‌توانستیم این موضوع را از چهره کیمیا حس کنیم. او بنا به دلایلی تصمیم گرفت از ایران مهاجرت کند و حتما خودش نمی‌خواسته که یک‌سری از اتفاق‌ها بیفتد.

شاید از دست داده باشید:

۱ نظر
  1. یه ایرانی

    سلام، واقعا آخرالزمان شده ، ارزشها جاشون عوض شده ، متعجبم از مربی محترم که درصدد توجیه کار غیر اخلاقی یه فردیه که پشت به وطن کرده به میهن به خاک به پدر و مادر به مردمی که دوسش داشتن. مطمئنا شما سرگذشت زنان فرانسوی و اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم رو شنیده اید که بخاطر شرایط طاقت فرسا و گرسنگی خود و فرزندانشون ناچار به تن فروشی به سربازان آلمانی شدند و اروپایی‌های بی رحم بعد از جنگ چه بلایی سر این زنان آوردند این زنان جرمشان وطن فروشی نبود ، ولی کیمیا خانم از سر شکم سیری به همین اروپائیها پناه برده ، بالاخره که ورزش جمهوری اسلامی با تمام اشکالات این خانم رو به المپیک ریو ۲۰۱۶ فرستاد تا استعدادش شکوفا بشه این نمک نشناسی تا این حد توجیه نداره. دختران این سرزمین رو کوچک نکنید با حمایت از این دختر بی وطن.
    لطفا کار زشت این دختر و توجیه نکنید. اگر این خانم کوچکترین تعلقی به ایرانی بودنش داشت با هموطن خود حریف نمیشد و مبارزه نمیکرد.

    خانم مربی ،
    ایشون مهاجرت نکرده مثل خیلی های دیگه که دوست دارن مسیر زندگیشون رو تو کشور دیگه ای ادامه بدن. این خانم پناهنده شده یعنی از کشور و ملتش اعلام برائت کرده کاش تفاوت این کارش رو حداقل بعنوان یک مربی تیم ملی می دونستید!!!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.