بازنشستگان لشگری و کشوری کی وام می‌گیرند؟

ثبت‌نام وام ۱۰ میلیون تومانی بازنشستگان لشگری و کشوری به اتمام رسیده و بیش از ۲۳ هزار نفر وام خود را گرفته‌اند. قرار است هر ماه این وام به عده‌ای پرداخت شود و گویا پرداخت وام تا آبان ماه طول می‌کشد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت نیوز، در حالی که ثبت‌نام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شروع شده، پرونده ثبت‌نام وام برای بازنشستگان لشگری و کشوری بسته شده است.

قرار است وام بازنشستگان در شش نوبت واریز شود. اولین مرحله واریز وام به حساب بازنشستگان کشوری و لشگری در پایان خرداد انجام شد. در این مرحله حدود ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر وام ۱۰ میلیون تومانی را دریافت کردند.

به گفته مسئولان صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری، حدود ۳۲۵ هزار بازنشسته و وظیفه‌بگیر متقاضی وام بودند که حدود ۱۳۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت این تسهیلات شدند.

قرار است به ۱۰۷ هزار نفر از این بازنشستگان وام پرداخت شود. دومین نوبت پرداخت مربوط به تیر ماه است. احتمالا در هر مرحله بیش از ۲۰ هزار نفر وام خود را بگیرند.

چهار نوبت دیگر باقی می‌ماند که تا پایان آبان امسال انجام می‌شود.

مبلغ وام برای بازنشستگان لشگری و کشوری ۱۰ میلیون تومان است اما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وام هفت میلیون تومانی می‌گیرند، مبلغ وام برای این بازنشستگان تا پارسال پنج میلیون تومان بوده است.

این اختلاف حقوق و مزایا بین بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشگری و کشوری وجود دارد. چندین سال است بازنشستگان تامین اجتماعی نسبت به اختلاف حقوق بین بازنشستگان معترض هستند.

در سال گذشته با دو مرحله متناسب‌سازی حقوق قرار بود این دو گروه از بازنشستگان حقوق یکسانی دریافت کنند، اما اینطور نشد.

در نهایت حداقل حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی با ۳۰ سال خدمت و داشتن همسر و دو فرزند چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شد. اما بازنشستگان پس از دریافت اولین حقوق امسال خود معترض بودند که طرح متناسب‌سازی به درستی اجرا نشده است.

در واریزی‌های فروردین نیز خطاهایی رخ داد که رئیس سازمان تامین اجتماعی دستور اصلاح داد. قرار بود مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان در اردیبهشت پرداخت شود که اجرایی نشد. براساس آخرین وعده‌ها قرار است این پول در تیر واریز شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.