آزمون استخدامی بخش خصوصی آغاز شد/ چه کسانی می‌توانند ثبت‌نام کنند؟

ثبت‌نام پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی (سال ۱۴۰۰ ) از امروز ۱۹ تیرماه آغاز شد. این آزمون برای استخدام بیش از ۲۳ هزار نفر در ۴۳۰۰ شرکت و سازمان متقاضی برگزار می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، ثبت‌نام پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی (سال ۱۴۰۰ ) از امروز ۱۹ تیرماه آغاز شد. این آزمون برای استخدام بیش از ۲۳ هزار نفر در ۴۳۰۰ شرکت و سازمان متقاضی، به شرح زیر است:

آزمون استخدامی

آزمون‌های تخصصی در ۹ دسته شغلی و هر دسته شغلی در یک روز برگزار می‌شود.

زمان ثبت‌نام آزمون

زمان ثبت‌نام از ساعت ۸ صبح نوزدهم تیر ماه ۱۴۰۰ لغایت دوم مرداد ماه ۱۴۰۰ خواهد بود. ثبت‌نام در آزمون هم صرفاً از طریق مراجعه به سایت آزمون به نشانی www.inre.irو یا دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور امکان‌پذیر است.

شرایط شرکت در آزمون

بر اساس آنچه در دفترچه راهنمای این آزمون آمده، شرایط عمومی شرکت در آزمون استخدام بخش خصوصی کشور به شرح زیر است:
۱ -اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۲ -التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
۳ -داشتن تابعیت ایران
۴ -عدم اشتهار به ارتکاب اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی
۵ -برخورداری از توانایی جسمی و روانی الزم و متناسب با شغل انتخابی
۶ -داشتن حداقل سن ۱۵ سال

بر اساس تبصره‌ای که در دفترچه راهنمای این آزمون آمده: بر اساس مصوبه شماره ۱۶۴۷/الف-۱۳ معاونت علمی، اتباع غیر ایرانی می‌توانند با ارسال اسناد اقامت قانونی به دبیرخانه آزمون استخدام بخش خصوصی اقدام کنند.

مشاغل مورد نیاز برای آزمون

مشاغل مورد نیاز شرکت‌ها و سازمان‌های متقاضی جذب از طریق پنجمین آزمون استخدام بخش خصوصی بر اساس حوزه شغلی به ۹ بخش مستقل تقسیم شده است که هر بخش یک «دسته شغلی» نامیده می‌شود. این دسته‌ها عبارتند از: بازاریابی و فروش، سلامت، فناوری اطلاعات، فنی و اجرایی، کارشناسی و ارائه خدمات، مالی- اداری و حقوقی، مدیریتی، مهندسی و هنر رسانه و آموزش.

از آنجایی‌که برای شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان پیشرو و موفق، میزان توانایی افراد در شایستگی‌های شغلی نسبت به شاخص‌های رایج قدیمی نظیر معدل و مدرک دانشگاهی و سابقه کار از اهمیت بالاتری برخوردار است، لذا ارزیابی در این آزمون مبتنی بر شایستگی‌های شغلی است. بنابراین ثبت‌نام در این آزمون با هر مدرک تحصیلی و در هر مقطع تحصیلی بلامانع است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.