جزئیات واکنش آلرژیک شش نفر به واکسن کرونا در آمریکا

از میان کسانی که با واکسن ویروس کرونای ساخت شرکت داروسازی فایزر واکسینه شدند ،‌ در شش نفر علائم شدید آلرژیک بروز کرده است.

به گزارش سرویس خبر ویژه تازه نیوز، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا اعلام کرد: از میان کسانی که با واکسن ویروس کرونای ساخت شرکت داروسازی فایزر واکسینه شدند،‌ در شش نفر علائم شدید آلرژیک بروز کرده است.

همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا با اشاره به اینکه ممکن است مواد موجود در واکسن کرونا در بروز علائم شدید آلرژیک نقش داشته باشد، اعلام کرد در این زمینه تحقیق خواهد کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا از روز چهاردهم دسامبر، واکسیناسیون واکسن ویروس کرونا را در آمریکا شروع کرده است. این مرکز درباره وضعیت واکسیناسیون در آمریکا اعلام کرد تا نوزدهم دسامبر و در مرحله نخست واکسیناسیون بیش از 270 هزار نفر واکسینه شدند. و در شش نفر از میان افرادی که تا روز هیجدم واکسن کرونا را دریافت کردند، علائم «آنافیلاکتیک»‌ که یک واکنش شدید آلرژیک است، بروز کرده است.

یک نفر از میان شش نفری که علائم شدید آلرژیک در وی مشاهده شده،‌ در گذشته هم علائم مشابه با علائم «‌آنافیلاکتیک» را در هنگام تزریق دیگر واکسن ها تجربه کرده است. اما پنج نفر دیگر علائم «‌آنافیلاکتیک» یا علائمی مشابه با آن را در هنگام تزریق دیگر واکسن ها در گذشته تجربه نکردند.

سازمان غذا و داروی آمریکا توضیح داده که بروز علائم شدید آلرژیک در برخی افراد ممکن است مربوط به ماده ای به نام «پلی اتیلن گلیکول»‌ موجود در واکسن ساخت شرکت داروسازی فایزر باشد. و لازم است که در این زمینه تحقیقاتی صورت گیرد. از سوی دیگر سازمان غذا و داروی آمریکا روز هیجدهم دسامبر مجوز استفاده از واکسن ساخت شرکت داروسازی مدرنا را در شرایط اضطراری صادر کرد. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا روز نوزدهم دسامبر نشست تخصصی درباره واکسن مدرنا برگزار و توصیه کرد که این واکسن به افرادی بالای هیجده سال تزریق شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.