مخالفت دولت‌ها چه تاثیری بر بازار رمزارزها دارد؟

این روزها بازار ارزهای دیجیتال بیشتر از هر زمان دیگری با مخالفت‌ دولت‌ها مواجهه شده است. مخالفت دولت‌ها چه تاثیری بر رمزارزها دارد؟

به گزارش تازه‌نیوز، در روزهای اخیر بازار رمزارزها شرایط باثباتی را پشت سر می‌گذارد و خبری از رشد و افت هیجانی نیست. با این حال دولت‌ها در قبال رمزارزها مواضع متفاوتی گرفته‌اند. برخی دولت‌ها مثل چین با اعمال محدودیت و فشار، این بازار را تحت فشار قرار داده و برخی دیگر به دنبال راهکارهایی برای استفاده فانونی از رمزارزها هستند.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با حساسیت دولت‌ها نسبت به رمزارزها گفت: با همه‌گیر شدن سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و افزایش تقاضا برای این دارایی در دنیا، انتظار می‌رود مطلوبیت و ارزش ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند اما ار طرف دیگر به دلیل امکان استفاده از رمزارزها برای پولشویی، فرارهای مالیاتی و دور زدن تحریم‌ها توسط افراد و کشورهای مختلف باعث شده تا دولت‌ها در بکارگیری رمزارزها مخالفت بیشتری داشته باشند.

این کارشناس در ادامه گفت: انتظار می‌رود هرچقدر افراد بیشتر به سمت رمزارزها گرایش پیدا کنند دولت‌ها هم با وضع قوانین مختلف کنترل خود را در این دارایی بیشتر کنند. فراموش کنیم که رمزارزها هنوز به طور کامل در جایگاه تعریف شده خود که ابزار مبادلات مالی است به کار گرفته نمی‌شوند و در میان مردم به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری شناخته شدند.

این کارشناس در رابطه با چشم‌انداز بلندمدت این بازار گفت: در نتیجه به نظر می‌رسد با افزایش استفاده از رمزارزها و به تبع آن مخالفت دولت‌ها با این کلاس دارایی، رشد و نزول شارپی در این بازار کمتر می‌شود و رمزارزها به سمت ثبات بیشتری حرکت می‌کنند که این موضوع می‌تواند مطلوبیت این دارایی را برای استفاده به عنوان ابزار مبادله مالی بیشتر کند. ثبات رمزارزها می‌تواند باعث افزایش قیمت این دارایی در بلندمدت باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.