رضا رویگری: مشغول شمردن آجرهای دیوار اتاقم هستم تا کم نشوند!

رضا رویگری در مصاحبه‌ای گفت: من که یک عمر هنرمند کشور بودم، در وضعیت نامناسبی هستم، مردم عادی دیگر چه بگویند!

به گزارش تازه نیوز، رضا رویگری، بازیگری که آثار ارزشمندی را در کارنامه خود دارد در خصوص انتخاب وزیر ارشاد کارآمد در دولت سیزدهم در مصاحبه‌ای گفت: باید مسئولی بیاید که تسلط کافی به این حوزه داشته باشد و در عین حال اهالی فرهنگ را بشناسد و از مشکلاتشان آگاه باشد و همچنین بتواند کمکشان کند.

وی افزود: وزیر کارآمد در وزارت فرهنگ و ارشاد باید اقداماتی انجام دهد که ممیزی‌ها در این حوزه کمتر شوند تا هنرمندان بتوانند به تولید آثار بهتری بپردازند. کمتر شدن ممیزی‌هایی که دست و بال هنرمند را می‌بندد، به نفع سینما و اهالی هنر است. اهالی این حرفه بعد از این‌ همه سال خط قرمزها را یاد گرفته‌اند.

این بازیگر خاطرنشان کرد: مسئول این حوزه باید کسی باشد که درد و غم اهالی سینما را بشناسد و فقط عاشق میز و صندلی‌اش نباشد، بلکه عاشق خدمت‌رسانی به اهالی فرهنگ و هنر جامعه باشد.

رویگری در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون وزنه سیاسی مسئولان وزارت ارشاد بر وزنه فرهنگی‌شان می‌چربیده گفت: چندان اهل سیاست نیستم، اما در تمام زمینه‌ها وزنه سیاسی مدیران بر دیگر مسئولیت‌هایشان می‌چربد به خصوص در حوزه کاری ما و حتی ورزش، اما معتقدم اگر آن مسئول، سیاستمدار خوبی باشد و بتواند در رده شغلی خودش خوب کار کند، چه اشکالی دارد سیاسی باشد، اما به شرطی که اصل قضیه فرهنگ و هنر را فراموش نکند.

بازیگر «مختارنامه» در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مشغول به چه کاری است، گفت: مشغول شمردن آجرهای دیوار اتاقم هستم و آنها را می‌شمارم تا کم نشوند!

وی در خصوص وضعیت هنرمندان در زمان همه‌گیری کرونا گفت: در ایام کرونا و غیر کرونا به هنرمندان سخت گذشته و می‌گذرد، مگر در این شرایط به مردم ایران سخت نمی‌گذرد، ما هم از آنها هستیم و دغدغه مردم را هم داریم و واقعا اینقدر اوضاع اقتصادی نابسامان است که همواره می‌گویم منی که یک عمر هنرمند و بازیگر این کشور بودم وضعیتم این است، مردم عادی چه باید بگویند.

بازیگر «معصومیت از دست رفته» با اشاره به مالیاتی که برای هنرمندانی که بیشتر از ۲۰۰ میلیون درآمد دارند وضع شده، بیان کرد:  مسئولان لطف کنند اول درآمدها را ببینند بعد دریافت مالیات را طلب کنند.

رویگری در خصوص برخورد مسئولان بعد از بیماری که برایش پیش آمد گفت: شاید یکی دو نفر از مسئولان سر زدند و قول‌هایی هم دادند و کارهایی کردند، اما در مجموع چندان راضی کننده نبوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.