وزیر اقتصاد از ورود دارا سوم با سهام سه بانک دولتی به بورس خبر داد

وزیر اقتصاد از ورود دارا سوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایلنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه یکی از حلقه‌های مفقوده بورس ایران بازرگردانی بوده است گفت: طبق مصوبه شورای عالی بورس بنگاه‌ها یا باید خودشان بازارگردانی کنند و یا بازارگردان حرفه‌ای داشته باشند که این موضوع به ثبات بازار سرمایه کمک می‌کند.

وی ادامه داد: درباره اوراق تبعی هم همین طور است و سهامدار باید بداند بنگاهی که سهام آن را خریداری کرده در یک سال آینده ارزش سهام را چگونه و با چه نرخی تنظیم کند.

وزیر اقتصاد اظهار داتش: تمام این موضوعات را مورد توجه قرار داده‌ایم نگاه اول این است که برای سهامداران حاشیه امن ایجاد کنیم و موضوع بعدی این است که بنگاه‌ها مسئولانه‌تر نسبت به سهام خود عمل کنند.

دژپسند با بیان اینکه ترغیب و تشویق بازار از طریق عرضه های اولیه از دیگر برنامه‌های ما بوده است گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم بنگاه‌های بزرگ مقیاس را وارد بازار سرمایه کنیم .

وی از ورود داراسوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت: باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه جنس بازار سرمایه پویایی و عقلانیت است گفت: بازار سرمایه ابعاد مختلف دارد و تحلیگران باید بدانند که چه سهامی را در چه دوره‌ای داشته باشند و چه سهامی را در دوره خاص نداشته باشند که این تحلیل‌ها نشان از حیات بازار دارد.

دژپسند ادامه داد: در بازار سرمایه همیشه باید عقل محاسبه‌گری بی‌وقفه کار کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.