وزیر جوان مچ معاون دفتر رهبری را گرفت و جواب متلک او را داد! +عکس

جدال توئیتری آذری جهرمی با مهدی فضائلی، خبرساز شد.

به گزارش تازه‌نیوز، مهدی فضائلی، معاون ارتباطات دفتر نشر آثار رهبری در توییتی با استناد به خبر فارس که از رویترز نقل شده بود، نوشت: توئیتر با تبعیت از قوانین کشور هند⁩ اولین مسئول اداری مقیم در این کشور را نصب کرد تا تمامی تماس‌های دولتی برای اجرای قوانین اینترنتی هند از طریق وی هماهنگ شود.

جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پاسخ به او توییت زد: پرداختن به حکمرانی سایبری مهم و ضروری است؛ البته طرح درست اخبار هم یک ضرورت است. پیشنهاد می‌کنم آمار شفافیت توییتر را حتما مطالعه کنید؛ ‏از ۶٬۵۲۳ درخواست بستن اکانت‌های توییتری یک کشور همسایه که بنابر مصوبه مجلس آن کشور، توییتر در آن‌جا دفتر تاسیس کرده، تنها ۴۳ مورد اجابت شده است.
معاون دفتر نشر آثار رهبر انقلاب در پاسخ به وزیر جوان ادامه داد: طبیعی است که آن‌ها به همه درخواست‌ها پاسخ مثبت نمی‌دهند اما اولا خود این‌ پاسخ‌گویی برای کاربران بازدارنده است و اگر نباشد و «ول⁩» باشد موارد تخلف چند برابر افزایش می‌یابد و ثانیا موارد محدود اجابت‌شده چه بسا مهم بوده.
آذری جهرمی هم به طعنه نوشت: چه قناعتی! ‏هر چند دیدگاه شما از بسیاری از جنبه‌ها صحیح است؛ اما تجربیات مذاکرات دولت ایران با پلتفرم‌های بین‌المللی حاکی از آن است که برخی افراد موثر در کشور این دیدگاه جنابعالی را قبول ندارند.
آخرین توییت مهدی فضائلی در پاسخ به آذری جهرمی این بود که: قدم اول، قبول کنیم وضعیت فعلی به هیچ وجه قابل دفاع نیست. گام بعد، بپذیریم باید اعمال حاکمیت کنیم. گام سوم، تعریف منطقی از حد و حدود حاکمیت مطلوب و شدنی است و گام چهارم، برنامه‌ریزی و تلاش برای تحقق آن؛ البته به نظر می‌رسد دولت فعلی نه تنها در گام اول متوقف شده بلکه به آن مباهات هم می‌کند!
در این بین حسام‌‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی هم وارد این بحث شد و نوشت: توییتر و فیسبوک به علت قوانین تحریمی آمریکا نمی‌توانند با ایران کار کنند. ‏ایران هم به علت الزامات امنیتی توییتر و فیسبوک را فیلتر کرده است. ‏تجربه کار با تلگرام نشان داد مشکل در میزان علاقه و توان یک کشور به اعمال حاکمیت و روال‌های داخلی بر پلتفرم‌های جهانی است.

اضافه می‌شود وزیر ارتباطات در پاسخ به آخرین توییت مهدی فضائلی توضیح داد که: شرایط فعلی حکمرانی سایبری در دنیا نه تنها برای ایران، بلکه برای بسیاری از کشورها نامطلوب است و گسترش فضای مجازی، اعمال حاکمیت را ضروری کرده است. حدود و نحوه تحقق آن محل بحث کشورهای مختلف است. ‏وزارت ارتباطات در حدود مسئولیت‌ها اقداماتی کرده که بنا به ضرورت فعلی، از آن‌ها خواهیم گفت.

۱ نظر
  1. توکل کوهی

    چرا علیرغم غیر قانونی بودن فعالیت فیسبوک و توییتر خود بزرگان نظام در این پلتفرم ها فعالند؟
    قانون وقتی حاکمیت دارد و افراد از آن تمکین می‌کنند که ثابت و استثناناپدیر باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.