واعظی: خاتمی همیشه حامی دولت بوده است

رییس دفتر رییس جمهور در مورد صحبت های اخیر خود درباره اصلاح طلبان به بیان توضیحات پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی درباره لغو جلسه سران قوا اظهار کرد: موضوعات مهمی که مربوط به مردم می‌شود در شورای عالی امنیت ملی و شورای هماهنگی اقتصادی بررسی می‌شود که همه سران قوا در آن حضور دارند؛ همچنین در شورای انقلاب فرهنگی هم بررسی می‌شود. سران قوا هم جلسات سه نفره دارند که برخی مواقع پیش می‌آید که به دلیل کاری که برای یکی از سران قوا پیش می‌آید این جلسه لغو می‌شود و خبرش هم منتشر نمی‌شود، ولی الان نمی‌دانم چرا این طور شده است.

رییس دفتر رییس جمهور ادامه داد: جلسه اخیرا به دلیل پروتکل‌های بهداشتی لغو شد ولی اتفاقات عجیبی در حال رخ دادن است. در مجالس قبلی دو یا سه نفر بودند که از الفاظ نامناسب استفاده کرده و تند بودند، ولی در مجلس اخیرا تعداد آنها بیشتر شده است و این نوع ادبیات موجب تفرقه می‌شود. تا زمان انتخابات خیلی مانده اما برخی به اسم رسیدگی به مشکلات مردم سفر کرده و حرف‌های تبلیغاتی می‌زنند و انتظارات مردم را بالا می‌برند. در حالی که برای حل مشکلات مردم نباید شعار و تبلیغات انجام شود. از این جلساتی که اخیرا لغو شده زیاد اتفاق می‌افتد.

واعظی در پاسخ به این پرسش که حزب اعتدال و توسعه چه برنامه ای برای انتخابات دارد، اظهار کرد: حزب در حال بررسی شرایط است و هنوز به جمع‌بندی نرسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا خود شما هم کاندیدا خواهید شد گفت: در این دوره کاندیدا زیاد است من کاندیدا نخواهم شد.

رییس دفتر رییس جمهور درباره‌ آخرین اقدامات دولت در مورد مناقشه قره‌باغ تصریح کرد: این موضوع از طریق جنگ حل نمی‌شود، باید تمامیت ارضی کشورها به رسمیت شناخته شود و اشغال پایان یابد. رییس جمهور در این زمینه روشن با مقامات آذربایجان و ارمنستان صحبت کرده است و امروز هم قرار شده با پوتین در این زمینه صحبت کند.

واعظی در مورد نحوه‌ اجرای اجباری شدن ماسک خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در تهران به 50 درصد و برخی شهرها به 40 درصد رسیده است. تلاش ما از ابتدا اقدام مردم بود اما برخی می‌گویند پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنیم چون نمی‌ترسیم به همین دلیل برخی جریمه‌ها مطرح شد که اول این طرح را در تهران اجرا می‌کنیم و بنا نداریم آن را در کل کشور پیاده سازی کنیم؛ البته صحبت‌هایی که در مورد مبالغ جریمه می‌شود درست نیست. جریمه شامل این می‌شود که به افرادی که ماسک نمی‌زنند خدمات دولتی و غیردولتی داده نشود و جریمه‌هایی مشخص شود که میزان آن در حال بررسی است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد برخی ناآرامی‌ها در کشور به دلیل جنگ آذربایجان و ارمنستان، اظهار کرد: برخی در خارج از کشور تلاش می‌کنند که با استفاده از موضوع جنگ اخیر در داخل بین ارامنه و آذری‌ها اختلاف ایجاد کنند. فیلم‌هایی هم در این زمینه منتشر شده که پس از بررسی معلوم شد متعلق به ایران نیست. البته این موضوع در دولت مورد بحث قرار گرفته و رییس جمهور هم دستوراتی به وزارت کشور داده‌اند. البته شرایط این روزها بهتر شده و ما باید مراقبت کنیم که مسائل بیرون کشور به انسجام داخلی ضربه نزند.

رییس دفتر رییس جمهور در پایان در پاسخ به این پرسش که موضع دولت در قبال برنامه شورای شهر برای افزایش قیمت بلیت وسائل حمل و نقل عمومی چیست، اظهار کرد: ما با افزایش قیمت‌ها مخالفیم در شورای اقتصادی دولت در تلاش هستیم قیمت‌ها را پایین بیاوریم همه بخش‌ها هم باید مراقب افزایش قیمت‌ها باشند. در این زمینه شورای شهر سازوکار خود را دارد ولی ما در دولت معتقد هستیم تا گشایشی برای مردم ایجاد نشده است، نباید دنبال افزایش قیمت‌ها بود بلکه باید قیمت‌ها را حفظ کرد.

واعظی همچنین در مورد صحبت‌های اخیر خود درباره اصلاح‌طلبان که با واکنش آنها مواجه شده بود، گفت: من گفتم که بین اصلاح‌طلبان اختلاف‌نظر وجود دارد و دیدگاه آنها نسبت به دولت یکی نیست. برخی حامی دولت هستند و عده‌ای هم از ابتدا از دولت انتقاد می‌کردند که من پاسخ آنها را دادم. اخیرا آقای بهزاد نبوی مصاحبه خیلی خوبی کردند. آقای خاتمی هم همیشه حامی دولت بوده است. بزرگان اصلاح‌طلب ارتباط خوبی با آقای روحانی دارند. من به روشنی گفتم بین آنها اختلاف وجود دارد و عده‌ای از روز اول مخالف دولت بودند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.