کنایه سنگین همتی به جهانگیری

رئیس کل سابق بانک مرکزی و نامزد شکست‌خورده انتخابات، ضمن اشاره به غیرقانونی بودن برکناری خود، نوشت: معاون اول باید توضیح می‌دادند که افتخار داشتن ذخایر ارزی، به خاطر مقاومت چه کسی و در مقابله با دستورات چه کسانی است؟

به گزارش تازه‌نیوز، عبدالناصر همتی رئیس، کل سابق بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:

معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در سخنانی در بانک مرکزی علت کنار گذاشتن اینجانب از ریاست بانک مرکزی را به خاطر آنچه که «اشتغال بنده به کار دیگر» بود، اعلام کردند و نیز گفتند: امروز حجم ذخایر ارزی اسکناس و طلای بانک مرکزی در تاریخ بی‌سابقه است». هر چند بنای پاسخگویی را نداشتم، ولی برای ثبت در حافظه تاریخی مردم و اصلاح امور در آینده، مجبور به توضیحاتی در خصوص این بخش از اظهارات جناب آقای جهانگیری هستم:

اینجانب در ایام انتخابات به کار دیگری مشغول نشدم، بلکه همانند رئیس محترم قوه قضائیه در رقابت انتخاباتی شرکت کردم و برای مدتی کمتر از یک ماه و براساس ماده ۱۹ قانون پولی و بانکی کشور، تمام اختیارات رئیس کل را طی حکمی به قائم‌مقام تفویض کردم و لذا هیچ مشکلی در اداره بانک نبود به مانند سال ۹۶ که جنابعالی معاون اول بودید و در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کردید، مگر آنکه به نظر شما مسئولیت بانک مرکزی مهم‌تر از معاونت اولی باشد که امری جداست.

بنده قصد ورود به دلایل برکناری رئیس کل بانک مرکزی را ندارم، اما بایستی منوط به تحقق شرایط مقرر در مصوبه سال ۱۳۹۳ مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت می‌گرفت که متاسفانه این اقدام بدون طی فرآیند قانونی آن در دولت، صورت گرفت. سنگ بنای استقلال بانک مرکزی، بسته شدن دست دولت در برکناری رئیس کل است که این مصوبه معطوف به آن است. ولی در مورد اخیر مغفول ماند.

البته به‌جا بود ایشان، در این روز‌های آخر، توضیح می‌دادند که افتخار به داشتن بی سابقه‌ترین ذخایر ارزی اسکناس در حال حاضر به خاطر مقاومت چه کسی و در مقابله با دستورات چه کسانی تحقق یافت؟

کنایه سنگین همتی به جهانگیری

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.