بردگی جنسی در ازای دریافت آب آشامیدنی

عفو بین‌الملل امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، مهاجران در اردوگاه‌های بازداشت لیبی توسط نگهبانان مورد خشونت‌های جنسی هولناک از جمله مجبور شدن به برقراری روابط جنسی در ازای دریاف آب آشامیدنی، غذا و دسترسی به سرویس بهداشتی قرار می‌گیرند.

به گزارش تازه‌نیوز، خبرگزاری رویترز می‌نویسد: این گزارش متمرکز بر مهاجران بازداشت شده در مدیترانه و افرادی که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ وارد لیبی شده‌اند، حاکی از شرایط وخیم در این اردوگاه‌هاست؛ اردوگاه‌هایی که اخیرا تحت کنترل وزارت کشور لیبی درآمده‌اند.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار تعطیلی این اردوگاه‌ها شده‌اند.

یکی از چندین زنی که گزارش داده نگهبانان زنان را در ازای آزادی یا آب آشامیدنی مورد تجاوز قرار می‌دهند یا آنها را مجبور به برقراری رابطه جنسی می‌کنند، به عفو بین‌الملل گفت: نگهبانان ارودگاه می‌گویند شاید شما تخت و آب آشامیدنی بخواهید، پس اجازه دهید با شما رابطه جنسی برقرار کنم تا بتوانم شما را آزاد کنم.

این گزارش از مصاحبه با ۵۳ آواره و مهاجر بین ۱۴ تا ۵۰ سال از کشورهایی چون نیجریه، سومالی و سوریه و اغلب از بین افرادی که هنوز در لیبی بوده و توانسته بودند از اردوگاه‌ها فرار کنند یا دسترسی به تلفن داشتند، تهیه شده است.

برخی از زنان باردار در داخل این اردوگاه‌ها به عفو بین‌الملل گفتند که بارها توسط نگهبانان مورد تجاوز قرار گرفته‌اند در حالی که مردان گفتند، نگهبانان آنها را مجبور می‌کردند تا تنها لباس زیر بپوشند و سپس آنها را تحقیر و تمسخر می‌کردند. دیگران از جمله پسر بچه‌ها نیز گفتند که مورد سوء رفتارهای جنسی قرار گرفته‌اند.

این برخوردهای غیرانسانی به دنبال گزارش‌های متعدد از سال ۲۰۱۷ میلادی درباره ضرب و شتم، شکنجه و فقدان سرویس بهداشتی و مواد غذایی صورت گرفته‌اند.

عفو بین‌الملل اعلام کرد، گارد ساحلی لیبی که توسط اتحادیه اروپا تامین بودجه می‌شود در شش ماه نخست سال جاری میلادی در دریاها گشت‌زنی کرده و حدود ۱۵ هزار تن را به لیبی بازگردانده‌اند؛ آماری که بیشتر از کل سال ۲۰۲۰ بوده است.

عفو بین‌الملل افزود: اگرچه این داده‌ها معتبر نیستند اما حدود ۶۱۰۰ تن تا پاین ژوئن به اردوگاه‌ها منتقل شده‌اند.

به رغم آتش‌بس حاصل شده میان طرفین درگیر در لیبی از اکتبر سال گذشته، نیروهای مسلح همچنان کنترل را در دست دارند و برخی از آنها کمپ‌های مهاجران را کنترل می‌کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.