حکم اعدام بابک زنجانی قطعی شد +ویدئو

رئیس دیوان عالی کشور از قطعی شدن حکم بابک زنجانی خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت‌الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در برنامه دستخط قبل از صحبت در مورد بابک زنجانی گفت: قوه قضائیه در دو سال اخیر به اندازه ۱۰ سال پیشرفت کرد؛ دو سال اخیر، دوران طلایی بود. وی افزود: در این دو سال بیش از ۶۰ قاضی سلب صلاحیت شدند و در این موارد شخص رئیس قوه قضاییه در دادگاه‌ها حضور داشتند.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: اولین نقطه‌ای که آیت‌الله رئیسی دست گذاشت، تخلفات باستی‌هیلز بود. به خاطر فساد ستیزی آیت‌الله رئیسی بود که مردم در این انتخابات به ایشان رای دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم، درباره پرونده بابک زنجانی و اینکه گفته بودید رسیدگی به  این پرونده تمام شده و در دیوان عالی کشور نیست؟  گفت: دیوان عالی کشور رای را صادر کرده است ولی شرایطی هست که  طرف باید اطلاعاتی را بدهد و اموالی را حیف و میل کرده و حسابهایی هست که باید آنها شناسایی شود تا بعد از آن حکم  اجرا شود.

وی درباره اینکه یعنی حکم اعدام باید اجرا شود؟  افزود: بله،  بایدحکم اجراشود زیراحکم اعدام قطعی شده است ولی مسایلی هست که باید مصالح کشور را در نظر بگیریم. بازگشت اموال بیت المال اولویت دارد زیرا بعد از اعدام دست ما از خیلی چیزها کوتاه می شود.

وی درباره اینکه ممکن است بعد از اینکه  اموال برگشت حکم نقص شود؟ گفت: ممکن است همکاری کند و  مورد عفو و تخفیف قرار گیرد و احتمالش هست‌.

بیشتر بخوانید: سوال مهم جهرمی از محسنی اژه‌ای: چرا گذاشتید خاوری فرار کند؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.