باور کنید واتساپ می‌خواهد کمتر اذیت‌مان کند!

سرویس پیام رسان واتس‌اپ در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که به کاربران امکان می دهد بدون الزام استفاده همزمان از گوشی، پیام‌ها و چت‌های خود را روی کامپیوترشخصی ادامه دهند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از هفت صبح، در حال حاضر حساب کاربری واتس‌اپ کاربر به گوشی وصل می شود و اپلیکیشن‌های دسکتاپ و وب واتس‌اپ برای دریافت و ارسال پیام باید به اپلیکیشن موبایل وصل بمانند. اما قابلیت جدید به کاربران امکان می دهد حتی اگر گوشی شان خاموش شد، همچنان قادر به دریافت و ارسال پیام باشند.

واتس‌اپ اعلام کرده که این اپلیکیشن پیام رسان می تواند در حداکثر چهار دستگاه دیگر مانند رایانه شخصی و تبلت همزمان مورد استفاده قرار گیرد. این قابلیت در ابتدا و در مرحله آزمایشی بتا برای گروه کوچکی از کاربران عرضه خواهد شد و واتس‌اپ قصد دارد عملکردش را بهبود بخشیده و پیش از فعال کردن آن برای همه کاربران، قابلیتهایی را اضافه کند.

چند اپلیکیشن پیام رسان دیگر مانند سیگنال و تلگرام چنین قابلیتی دارند و برای ایجاد حساب در آنها باید از گوشی استفاده شود اما برای مبادله پیام چنین الزامی وجود ندارد. اما کاربران واتس‌اپ که دو میلیارد نفر گزارش شده اند، مدت‌هاست خواستار چنین قابلیتی هستند.

این تغییر مستلزم بازبینی طراحی نرم افزاری واتس‌اپ است. زیرا نسخه فعلی از یک اپلیکیشن تلفن هوشمند به عنوان دستگاه اصلی استفاده می کند و تلفن منبع واقعی برای همه دیتای کاربر و تنها دستگاهی است که می تواند پیام‌های رمزنگاری شده را از کاربری به کاربر دیگر ارسال کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.