شوک ظهور ویروس جدید در سایه کرونا/ اولین چینی در اثر ابتلا به آبله میمونی جان باخت

روزنامه «گلوبال تایمز» گزارش داد که یک دامپزشک چینی در پکن در اثر ابتلا به «ویروس میمونی» جان خود را از دست داد و تبدیل به نخستین مورد بشری شد که در اثر ویروس میمونی جان خود را از دست می دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، مرکز مبارزه و پیشگیری از بیماری ها در چین اعلام کرد که علایم بیماری در این دامپزشک ۵۳ ساله که در موسسه ای فعالیت می کند که روی حیوانات پژوهش انجام می دهد ظاهر شده بود. وی یک ماه پس از کالبدشکافی دو میمون مرده در اوایل ماه مارس دچار حالت تهوع و استفراغ شد.

این دامپزشک درخواست درمان در چند بیمارستان را ارائه کرد و در نهایت ۲۷ ماه می گذشته جان خود را از دست داد. تا کنون موارد ابتلای کشنده یا حتی واضح بالینی به این ویروس تا پیش از این در چنین وجود نداشته است و این نخستین مورد بشری است که در چین ثبت شده است.

در پی مرگ این دامپزشک چین نظارت بر میمون های آزمایشگاهی و کارکنانی که با میمون ها در تماس بودند را افزایش داد.

این ویروس در اثر تماس مستقیم منتقل می‌شود

از سوی دیگر، در حالی که کرونا همچنان در آمریکا جولان می دهد و گونه جدید دلتای این ویروس در این کشور در موارد ابتلای بیشتر مبتلایان مشاهده شده، این کشور با تهدیدی جدید مواجه است؛ بیماری که «آبله میمون» نام دارد.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا و سازمان خدمات درمانی ایالت تگزاس اعلام کردند که یکی از ساکنان این ایالت که از نیجریه به تگزاس سفر کرده به بیماری آبله میمون مبتلا شده است.

براساس بیانیه منتشر شده، فرد بیمار در بازگشت به تگزاس دو پرواز انجام داد: یکی از نیجریه به آتلانتا و دیگری از آتلانتا به دالاس.

اگرچه فرد مبتلا هم اکنون در دالاس بستری است اما مقامات بهداشتی به دنبال برقراری ارتباط با کسانی هستند که ممکن است در هنگام پرواز با او ارتباط نزدیک داشته باشند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در بیانیه ای گفت: «آبله میمون یک بیماری ویروسی نادر اما به طور بالقوه جدی است که به طور معمول با بیماری شبیه آنفولانزا و تورم غدد لنفاوی شروع می شود و به شکل یک بثورات گسترده در صورت و بدن منتقل می شود.»

پیشتر هم بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، دو مورد از موارد بسیار واگیردار این بیماری، در انگلیس به تأیید رسیده بود. به نظر می رسد این بیماری در ماه مه به وسیله یک مردی که در ایالت دلتای نیجریه زندگی و کار می کرده، به انگلیس آورده شده بود.

این مرد زمانی که وارد انگلیس شد، تحت قرنطینه قرار گرفت. او از ناحیه صورت دچار جوش های پوستی شد. این بیمار برای ۱۰ روز خود را قرنطینه کرد و به دنبال مراقبت های پزشکی برای تسکین نشانه های این بیماری بود و در نهایت در بیمارستان بستری شد.

بر پایه گزارش سازمان بهداشت جهانی، این مرد یک عضو خانواده را نیز مبتلا کرد. اما در نهایت هر دو بهبود یافتند.

گفتنی است آبله میمون سبب می شود تا جوش های تاول دار و پر از چرک روی بدن رشد کند. در حالی که دیدن این بیماری معمولا نگران کننده و ناخوشایند است؛ اما معمولا این بیماری کشنده نیست.

این بیماری نتیجه ورود یک ویروس به بدن و واگیردار است

از علائم اصلی این بیماری، زخم و خورده شدن بدن، تب، سردرد، دردهای شدید عضلانی، کمردرد، خستگی بی حد و پایان بدن و لرزش می‌ باشد و به مرور زمان نیز می‌ تواند در بدن گسترش یابد و اگر این بیماری در چشم‌ ها شیوع یابند، می‌ توانند باعث نابینایی شوند.این بیماری می تواند از دو تا چهار هفته طول بکشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.