واکنش زیباکلام به انتقادات از سکوت او درباره خوزستان +عکس

صادق زیباکلام با انتشار پیامی در اینستاگرام به انتقادات مطرح شده از سکوت او درباره مصائب و مشکلات حاکم بر خوزستان واکنش نشان داد.

به گزارش تازه نیوز، صادق زیباکلام با انتشار تصویری در صفحه اینستاگرام خود، نوشت:

دوستان میگن چرا راجع به خوزستان چیزی نمیگی! دوستان من هشت سال پیش گفته بودم.

شهریور۹۲ بود و دورِ جدیدِ مذاکراتِ هسته‌ای در دولتِ آقای روحانی داشت مجدداً شروع می‌شد. وزارتِ خارجه کنفرانس یک‌روزه‌ای برگزار کرده بود و من هم جز سخنرانان بودم. از آغاز کنفرانس آمده بودم و بعد از سخنرانی‌ام هم ماندم و به سخنرانی‌هایِ مقاماتِ حکومتی، مذاکره‌کنندگانِ هسته‌ای قبلی و فعلی، اساتید دانشگاه و کارشناسان هسته‌ای گوش دادم.

آخرین سخنران، نزدیکِ عصر جناب دکتر عباس عراقچی بودند که درخواست کردند زمان بیشتری برای سخنرانی نیاز دارند اما در عوض بعد از سخنرانی می‌مانند و به همه پرسش‌ها پاسخ می‌دهند. یک ساعتی پیرامونِ روندِ مذاکراتِ هسته‌ای از ابتدا، اهمیت و ضرورتِ تکنولوژی هسته‌ای برای ایران و در جهان امروز، و بالاخره علّتِ مخالفتِ غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای ایران سخنرانی کردند.

تمامیِ سخنرانی‌ها عمدتا‌ً درجهتِ اهمیتِ استراتژیک هسته‌ای برای کشور بود. و این‌که ایرانِ هسته‌ای چه جایگاه مهم و استراتژیکی در منطقه و جهان پیدا خواهد کرد. غربی‌ها هم به منظور جلوگیری از رسیدنِ ایران اسلامی به آن جایگاهِ استراتژیک است که این همه با برنامه‌هایِ هسته‌ای ما مخالفت می‌ورزند. شماری از سخنرانی‌ها هم پیرامونِ دستاوردهای عدیده علمی، فنی، صنعتی و اقتصادی که هسته‌ای برای کشور به ارمغان می‌آورد بودند. لذا به تیمِ جدیدِ مذاکره‌کنندگان هشدار می‌دادند که مبادا خدای ناکرده مرعوب یا تسلیمِ فشارِ غربی‌ها شوند و خلاصه کشور را از آن همه دستاوردها و مواهب عدیده‌ای که هسته‌ای به بار می‌آورد محروم نمایند.

سخنرانیِ جنابِ عراقچی هم در راستایِ معجزاتِ هسته‌ای و اطمینان‌بخشی به حضار بود که در راستای تعهد و عهد و پیمان با ملت بزرگ و آزاده ایران محال ممکن است که آنان در مذاکرات پیش روی سر سوزنی کوتاه بیایند.

من آخرین سوال‌کننده بودم. در آن فضای حماسی که هسته‌ای از بتِ بزرگ، از نامِ مقدّسِ خلیج فارس، حتی از بُردِ تیم ملّی فوتبال به خصوص در برابر کشورهای عربی حیثیتی‌تر شده بود، پرسش من همچون ریختنِ یک سطل آب‌سرد، بر رویِ عشاقِ «حق مسلم ماست» بود.

در فضایی که اگر اشکالِ شرعی نداشت، ظهر پشتِ سر ِانرژی هسته‌ای حاضر بودند قامت ببندند، خیلی آرام و شمرده خطاب به دکتر عراقچی گفتم: «آقای دکتر! فرض بگیریم خیلی سال‌ها بعد، اگر یک‌روز یکی از نوه‌هایتان که خیلی دوستش می‌دارید ازتان می‌پرسید پدربزرگ اگر آن همه هزینه که شما و نسلِ شما خرجِ چاهِ ویل هسته‌ای کردید را بر رویِ آبِ مملکت سرمایه‌گذاری کرده بودید، آیا امروز مردم ایران خوشبخت‌تر نمی بودند؟»

در این باره بخوانید:

۱ نظر
  1. نتالبی

    دلیل این است که جنابعالی هم عمله همین نظام مقدسی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.