خبر جدید درباره رتبه‌بندی معلمان و لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

حمیدرضا حاجی بابایی از اعلام حمایت اعضای این کمیسیون از لایحه دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان و نظام رتبه بندی معلمان خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی از تشکیل جلسه مشترک دیوان محاسبات وامور مالی مجلس و کمیسیون برنامه وبودجه ومحاسبات خبر داد و گفت: در این جلسه، اجرای بند (و)  تبصره(۲) قانون بودجه ۱۴۰۰ گزارش بحث وبررسی شد. در این جلسه به ویژه در رابطه با نظام رتبه بندی معلمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری بحث شد و در نهایت مقرر شد، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس و سازمان برنامه  و بودجه طی هفته آینده، در خصوص میزان منابع مورد نظر برای اجرای این موارد گزارش کاملی ارائه کنند.

وی افزود: در این جلسه از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست شد، در اسرع وقت کمیسیون مشترکی را برای پیگیری نظام رتبه بندی معلمان و قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان که در حال وصول از دولت است، تشکیل دهد، تا بسرعت موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

حاجی بابایی ادامه داد: دو ماده از مواد برنامه ششم توسعه، یعنی ماده ۳۰ همسان سازی حقوق بازنشستگان، که حق مسلم همه بازنشستگان کشوری و لشکری است، همچنین  نظام رتبه بندی معلمان براساس ماده ۶۳ برنامه ششم، از مطالبات برحق فرهنگیان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس، حمایت خود را از لایحه دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، همچنین نظام رتبه بندی معلمان و نیز از شمول هماهنگی حقوق بین اعضای هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت وتسری آن به موسسات آموزشی و  وتحقیقاتی و دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی اعلام کردند.

۱ نظر
  1. عباس صالحی

    جناب آقای حاجی بابایی
    در زمان صدارت جنابعالی در آموزش‌و‌پرورش حقوق نیروهای مدارس قرآنی که با دستور جنابعالی تشکیل شده بود حدود دو سال پرداخت نشد و شهرستان‌های استان تهران از پرداخت آن طفره رفت در ضمن اینکه در زمان حکومت شما جز زحمت و سختی برای فرهنگیان عزیز چیزی شامل حال ما نشد الآن که کاسه‌ی داغتر از آش شده‌اید اول قبل خود را ترمیم بفرمایید تا مدیون عده‌ی زیادی نمانید بعد هم درباره‌ی رتبه‌بندی واقعیات را عنوان بفرمایید تا در آینده به نیکی از شما یاد شود و مورد خشم و غضب ما فرهنگیان نگردید.
    لطفا راست و حسینی حرف بزنید و تصمیم بگیرید…

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.