ابراز تمایل اردوغان برای گفتگو با طالبان

در حال حاضر، وزارت خارجه ما و من در حال انجام اقداماتی هستیم و امیدوارم که مذاکراتی با طالبان داشته باشیم. بعدا باید منتظر بمانیم و نتایج را ببینیم.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، اوایل تابستان سال جاری میلادی خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه گفته بود، هیچ تصمیم رسمی برای کمک احتمالی آنکارا برای تضمین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای آمریکایی گرفته نشده است.

همچنین ژنرال اجمل شینواری، سخنگوی نیروهای مسلح افغانستان نیز همان موقع گفته بود که نیروهای افغان مسئول تضمین امنیت فرودگاه مذکور هستند. طالبان مخالف استقرار سربازان ترکیه است و آن را نقض حاکمیت منطقه می‌داند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به خبرنگاران گفت: طالبان نگفته که حضور نیروهای ترکیه‌ای را نمی‌خواهد. آنها به خوبی از موضع ما آگاه هستند. ما برنامه‌هایی داریم و آنها را محقق می‌کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر، وزارت خارجه ما و من در حال انجام اقداماتی هستیم و امیدوارم که مذاکراتی با طالبان داشته باشیم. بعدا باید منتظر بمانیم و نتایج را ببینیم.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که طالبان آنگونه که برخی مسلمانان باید در برابر دیگران رفتار کنند” رفتار نمی‌کند و از آنها خواست سیاست اشغالگری در رابطه با برادران خود را کنار بگذارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.