واکنش‌ها به اظهارات جنجالی این روحانی جوان ادامه دارد!

ظاهرا مسئولان این سازمان تصور می‌کنند همه‌ی مجالس و آیین‌های محرم از جنس هیئت‌های دانشجویی یا مجالس چند مداح مشهور و سلبریتی تهران است!

به گزارش تازه‌‎نیوز، محسن حسام مظاهری، نویسنده و پژوهشگر مذهبی در یادداشتی و در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره سخنان رئیس سازمان تبلیغات و برگزاری یک مراسم مذهبی در شهرری نوشت:

فیلم مراسم عزاداری مسلمیه در اردبیل و موارد مشابه دیگر نشان می‌دهد اجتماع عزاداران بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی منحصر به شهرری نبوده است.

مسلمیه ۱۴۰۰ آزمون خوبی بود که نشان دهد سهل‌انگاری در اعمال محدودیت‌های کرونایی و اصرار غیرمنطقی مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی بر برپایی مجالس عزاداری به هر قیمت چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد.
ظاهرا مسئولان این سازمان تصور می‌کنند همه‌ی مجالس و آیین‌های محرم از جنس هیئت‌های دانشجویی یا مجالس چند مداح مشهور و سلبریتی تهران است که امکان برگزاری مجلس در فضاهای باز و وسیع و برخوردار از لجستیک لازم برای انتظام‌بخشی به مجلس را دارا هستند.
واقعاً چطور می‌توان توقع رعایت فاصله‌گذاری در برگزاری آیین‌های سنتی مثل نخل‌گردانی و شاخسی واخسی و دیگر تجمعات عزاداران را داشت؟!

اوج‌گیری کرونا که از قضا در همین چند روز دامن‌گیر لااقل دو نفر از وعاظ مشهور (شهاب مرادی و مهدی دانشمند) هم شده است، تدوین دستورالعمل‌های محدودکننده و اعمال قاطع آن را برای مراسم عمومی عزاداری مشابه محرم سال گذشته ضروری ساخته است. پیامد هرگونه بی‌مبالاتی و سهل‌انگاری در این امر، در درجه‌ی نخست متوجه ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور، در درجه‌ی دوم متوجه سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان مجری قانونی اعمال دستورالعمل‌های ستاد و در درجه‌ی سوم متوجه مداحان و منبریان و مسئولان هیئت‌ها خواهد بود.
هنوز برای بازنگری در شعارهایی از جنس «در محرم امسال اجازه‌ی تعطیلی حتی یک هیئت را نمی‌دهیم» فرصت هست.

در همین زمینه بخوانید:

آقای رئیس! این حرف‌ها به سن شما نمی‌خورد!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.