سفر هیجان‌انگیز جف بزوس به فضا و بازگشت‌ش به زمین! +ویدئو

جف بزوس درباره اولین تجربه سفر فضایی خود گفت: «بهترین روز بود»!

به گزارش تازه‎‌نیوز، جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان و موسس آمازون، روز سه شنبه با پرتاب موشک شرکت «بلو اوریجین» که شخص وی مالک آن است، به فضا رفت.

سفر فضایی جف بزوس تنها ۹ روز پس از سفر ریچارد برانسون، بنیانگذار شرکت «ویرجین گلکتیک» به فضا انجام شد.

جف بزوس، ۵۷ ساله در سال ۲۰۰۰ شرکت «بلو اوریجین» را تاسیس کرد. سرنشینان کپسول موشک «نیوشپرد» ساخت «بلو اوریجین» چهار نفر از جمله جف بزوس و برادرش بودند.

دو سرنشین دیگر این کپسول الیور دیمن، ۱۸ ساله از هلند و والی فانک، ۸۲ ساله بودند. آنها به ترتیب عنوان جوان ترین و مسن ترین فضانورد جهان را به دست آوردند. موشک «نیوشپرد» ساعت هشت و ۱۱ دقیقه صبح روز سه شنبه به وقت محلی از ایالت تگزاس در جنوب آمریکا به فضا پرتاب شد.

شرکت «ویرجین گلکتیک» پس از فرود کپسول حامل جف بزوس از بازگشت وی از فضا به کره زمین خبر داد.

به نقل از یورونیوز، کپسول حامل چهار سرنشین این سفر فضایی در بیابان های ایالت تگزاس فرود آمد. سفر فضایی جف بزوس در مجموع حدود ۱۰ دقیقه طول کشید. وی در این بازه زمانی از ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از سطح کره زمین فراتر رفت.

سرنشینان کپسول ساخت «بلو اوریجین» پس از بازگشت از سفر کوتاه خود مورد تشویق و استقبال کارکنان این شرکت قرار گرفتند.

جف بزوس پس از بازگشت به کره زمین گفت که روز سه شنبه برایش «بهترین روز» بوده است. وی افزود که در جریان این سفر «مبهوت» زیبایی کره زمین از فضا شده بود. والی فانک، همسفر ۸۲ ساله جف بزوس نیز گفت که می خواهد «به سرعت» بار دیگر به فضا برود.

خوشحالی جف بزوس پس از بازگشت از لبه فضا داخل کپسول فضایی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.