مدال‌های بازیافتی المپیک توکیو رونمایی شد

کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از طرح مدال‌های این بازی‌ها رونمایی کرد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، این مدال‌ها را یک طراح ژاپنی به نام جونیچی کاوانیشی طراحی کرده که پیش از این در یک رقابت سخت از میان ۴۰۰ طراح حرفه‌ای انتخاب شده است. قطر مدال‌ها ۸۸ میلیمتر است؛ در نازک‌ترین بخش ۷.۷ میلیمتر و در ضخیم‌ترین بخش ۱۲.۱ میلیمتر ضخامت دارند.
مدال‌ها از جنس نقره ساخته شده و سطح خارجی آن‌ها با یک روکش طلایی ۶ گرمی تزئین شده است. مدال‌های نقره از جنس نقره خالص هستند. مدال‌های برنز نیز با استفاده از آلیاژی که ۹ درصد مس و ۵ درصد آن روی است، ساخته شده‌اند.
البته جالب‌ترین ویژگی این مدال‌ها ساخته شدن آن‌ها از مواد بازیافتی به دست آمده از تجهیزات الکترونیکی است. از ماه آوریل ۲۰۱۷ تا مارس ۲۰۱۹ میلادی، شهروندان سراسر ژاپن تجهیزات الکترونیکی اضافی خود را به دولت اهدا کردند تا بتواند طلا، نقره و برنز به‌کار رفته در ساخت این تجهیزات را استخراج کرده و مدال‌های المپیک را بسازد.
به گفته کمیته برگزاری این مسابقات، مهندسان توانستند ۳۲ کیلوگرم طلا، ۳.۵ کیلوگرم نقره و ۲.۲ کیلوگرم برنز شامل ۹۵ درصد مس و ۵ درصد روی را از مجموع ۷۸.۹۸۵ تن تجهیزات الکترونیکی قدیمی استخراج کنند. این ضایعات در برگیرنده ۶.۲۱ میلیون عدد گوشی موبایل بود که به فروشگاه‌های NTT DoCoMo در سراسر ژاپن تحویل گردید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.