رمزارزها ۱۵ میلیارد دلار ضرر دادند!

شرکت تجزیه و تحلیل بازار رمزارزهای گلس‌نود اطلاعات جالبی در مورد آخرین وضعیت بازار رمزارزها منتشر کرده است. این آمار به طور خاص مربوط به بیت‌کوین است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت نیوز، گلس‌نود (glassnode) شرکت تجزیه و تحلیل بازار رمزارزها اطلاعات جالبی در مورد آخرین وضعیت بازار رمزارزها منتشر کرده است. این آمار به طور خاص مربوط به بیت‌کوین است.

این شرکت شاخص ارزش بازار واقعی بیت‌کوین را بررسی کرده است. این شاخص مقدار کل سکه‌ها را بر اساس قیمت و با توجه به آخرین عرضه و تقاضا بررسی می‌کند.

به طور دقیق‌تر این شاخص زمانی افزایش پیدا می‌کند که بیت‌کوین با سود حاصل می‌کند. وقتی بیت‌کوین ضرر می‌کند این شاخص پایین می‌آید.

بر اساس شاخص ارز بازار واقعی بیت‌کوین بازار کریپتوکارنسی از اوایل ماه می بیش از ۱۵ میلیارد دلار ضرر جذب کرده است.

بر اساس گزارش این این شرکت اکثر بیت‌کوین‌های فروخته شده با زیر قیمت خرید بودند و همین امر باعث شده تا این شاخص به شدت کاهش پیدا کنند. فروش بیت‌کوین بیشتر از سمت کسانی است که بیت‌کوین را در سقف قیمتی خود خریدند و با شروع ریزش این ارز دارایی خود را در کانال ۳۰ هزار دلار فروختند.

در جریان آخرین صعود بیت‌کوین به کانال ۶۰ هزار دلار بسیاری از خریداران بیت‌کوین افراد تازه وارد بودند و همین موضوع باعث شد تا این افراد ضرر زیادی متحمل شوند. همچنین با شروع روند نزولی حجم معاملات به شدت کاهش پیدا کرد.

همچنین ۳۳ درصد از بیت‌کوین موجود بالای ۳۰ هزار دلار خریداری شده و این یعنی یک سوم دارندگان بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ وارد بازار رمزارزها شدند زیرا این ارز در این سال به محدوده قیمتی ۳۰ هزار دلار رسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.