«زالاوا» مسافر جشنواره فیلم ونیز شد

فیلم «زالاوا» ساخته ارسلان امیری به عنوان اولین فیلم ایرانی راه‌یافته به جشنواره ونیز ۲۰۲۱، در بخش مستقل هفته منتقدان به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، فهرست فیلم‌های بخش هفته منتقدان هفتاد و هشتمین جشنواره فیلم ونیز اعلام شد و فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، یکی از ۹ فیلم پذیرفته‌شده در این بخش است.

«زالاوا» به تهیه‌کنندگی روح‌الله برادری و سمیرا برادری و نویسندگی ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام و نخستین فیلم ارسلان امیری به عنوان کارگردان است که در آن نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین‌العابدین از بازیگران اصلی هستند.

این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در ۱۰ رشته نامزد کسب جایزه بود که در نهایت جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد (پوریا رحیمی سام)، بهترین فیلمنامه (ارسلان امیری، آیدا پناهنده و تهمینه بهرام)، بهترین فیلم‌برداری (محمود رسولی) و بهترین کارگردانی اول را به خود اختصاص داد.

در بخش مستقل هفته منتقدان ونیز که از سوی اتحادیه منتقدان سینمای ایتالیا برگزار می‌شود علاوه بر فیلم «زالاوا»، «کارامالینک» ساخته «جیک واچتل» – فیلم افتتاحیه – ، «آن‌ها مرگ را حمل می‌کنند» به کارگردانی مشترک «هلنا گیرون» و «ساموئل دلگادو»، «محو کردن فرانک» ساخته «گیبور فرانسیوس»، «دنیای سگی» ساخته «الساندرو سلی»، «مادر لود» به کارگردانی «ماتئو تورتونه»، «مسیر انحرافی» از «اکاترینا سلکینا»، «سمندر» ساخته «الکس کاروالو» و «آخرین فصل» ساخته «جانلوکا ماتراتزی» – فیلم اختتامیه – حضور دارند.

فیلم افتتاحیه و اختتامیه در قالب بخش غیررقابتی و هفت فیلم دیگر به عنوان آثار رقابتی هفته منتقدان ونیز به روی پرده خواهند رفت.

فیلم‌های بخش هفته منتقدان در کنار سایر آثار جشنواره ونیز برای کسب جایزه شیر آینده ویژه بهترین فیلم اول به ارزش ۱۰۰ هزار دلار نیز رقابت خواهند کرد.

هفتاد و هشتادمین جشنواره بین‌المللی ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان امسال از تاریخ ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.