تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۴۸۸ هزار و ۲۳۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۳۰ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ و موارد فوت ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۵۲ نفر از آن ها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۸۸ هزار و ۲۳۶ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۷ هزار و ۸۸۸ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۹۹ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۳۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اضافه کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته لاری، استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیر شگرف آن در قواعد زیستی بشر، بسیاری از مفاهیم ارزشی مانند ایثار، جهاد و شهادت نیز به گونه‌ای جدید مفهوم‌سازی شد.

وی ادامه داد: از همان روزهای نخستین ورود این ویروس به کشورمان، پرسنل شاغل در نظام سلامت در جای جای این مرز و بوم، با تأسی از آموزه‌های حضرت سیدالشهدا (ع)، در خط مقدم این نبرد دشوار مشغول خدمت رسانی و مداوای بیماران شدند و متأسفانه تاکنون تعدادی از این عزیزان به فیض شهادت نائل شدند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: حال در اربعین حسینی با سلام و درود به روح بلند شهدای تاریخ این سرزمین از دفاع مقدس تا دفاع از حریم سلامت، توفیقات روز افزون کلیه خدمت‌گذاران شاغل در کادر بهداشت و درمان کشور را از خداوند منان مسئلت داریم و امیدواریم به مدد الهی و همراهی شما در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد ریشه کن شدن هرچه زودتر این مهمان ناخوانده از زندگی هموطنان باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.