حساس‌ترین دربی اصفهان برای پرسپولیس

سپاهان و ذوب آهن در حالی به مصاف هم می‌روند که این مسابقه را می‌توان حساس‌ترین دربی تاریخ اصفهان توصیف کردند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی، دو تیم قدیمی و ریشه دار فوتبال نصف جهان در شرایطی بازی برگشت شان را برابر هم برگزار می‌کنند که پیروزی در این مسابقه برای هر دو تیم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سپاهان و ذوب آهن اولین بار در زمستان ۱۳۵۱ در فینال مسابقات قهرمانی باشگاه‌های اصفهان و در ورزشگاه باغ همایون اصفهان (ورزشگاه تختی اصفهان فعلی) با یکدیگر روبه‌رو شدند. این دیدار در پایان ۹۰ دقیقه وقت قانونی و همچنین وقت‌های اضافه بدون گل به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در پنالتی‌ها، تیم فوتبال سپاهان با نتیجهٔ پنج بر چهار موفق شد تیم ذوب‌آهن را مغلوب کند و به مقام قهرمانی نیز برسد.

این دو تیم تاکنون ۶۷ بار با هم در لیگ برتر، جام حذفی، جام آزادگان، لیگ تخت جمشید و سایر رقابت‌ها مسابقه داده اند که ۲۵ برد سهم سپاهان و ۱۸ برد سهم ذوب آهن بوده و ۲۴ بازی هم مساوی شده است. با این حال، شاید این مسابقه را بتوان حساس ترین رقابت دو تیم عنوان کرد.

شاگردان محرم نوید کیا با ۵۹ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارند و کسب ۳ امتیاز این مسابقه می‌تواند آنها را در کورس قهرمانی لیگ برتر حفظ کند. در آن سو، شاگردان سید مجتبی حسینی هم با ۲۶ امتیاز تیم چهاردهم جدول هستند و برای فرار از منطقه خطر و سقوط تلاش می‌کنند. این در حالی است که آخرین برد ذوبی‌ها در دربی اصفهان بازی برگشت لیگ هفدهم بوده و پس از آن سه پیروزی برای سپاهان و دو تساوی به دست آمده است. بازی رفت دو تیم در لیگ بیستم با نتیجه سه ۳ بر یک به سود سپاهان به پایان رسید ولی جالب است بدانید یکی از باخت‌های سپاهان در این فصل با نتیجه ۳ بر یک برابر نفت مسجد سلیمانی رقم خورد که هدایت آن را همین مجتبی حسینی بر عهده داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.