سانسور بی‎‌سابقه سریال شبکه دو +واکنش عجیب نویسنده و تهیه‌کننده!

اخیرا سریالی با عنوان زندگی زیباست از شبکه دوم سیما روی آنتن رفته است. این سریال که نامش یادآور اثر اسکاری روبرتو ببینی است توسط قاسم جعفری ساخته شده که زمانی سریال‌هایی مثل خط قرمز و مسافری از هند را ساخته بود.

به گزارش تازه‌نیوز، زندگی زیباست که با نام ابتدایی مجردها/ع.ش.ق تولید شد بعد از دو سال پشت خط ماندن روی آنتن رفته و همین هم شایعاتی را شکل داده درباره حجم بالای ممیزی سریال.

پریسا شمس، نویسنده سریال مدعی حجم بالای سریال و حتی حذف کامل چهار قسمت اول است ولی علی حجازی‌مهر تهیه‌کننده سریال، سانسور ویژه سریال را رد کرده و اصلاحات را منطقی دانسته است.

پریسا شمس نویسنده سریال “زندگی زیباست” به خبرگزاری ایسنا گفت: روزی که قرار بود کار پخش شود دو ساعت قبل از پخش با من تماس گرفتند و اعلام کردند که امشب ساعت نه و نیم کار روی آنتن می‌رود. با دیدن قسمت اول ابتدا فکر کردم که دیر به من اطلاع‌رسانی شده و چهار قسمت کار پخش شده است. زمانی که پیگیری کردم متوجه شدم که این قسمت اول است که روی آنتن می‌رود و شوکه شدم؛ چراکه سریال از قسمت پنجم شروع شده بود(!!) و معرفی شخصیت‌ها و داستان‌هایی که ساخته بودیم تا تماشاچی به خوبی شخصیت‌ها را بشناسد، حذف شد!! با این نوع از حذف کردن و سانسور، بدیهی است که اثر دچار ضربه می‌شود. در حال حاضر هر قسمتی را که شب به شب می‌بینم واقعا از حذفیات کار دچار حیرت می‌شوم. من در پنج سال گذشته تقریبا سالی یک سریال روی آنتن داشته‌ام و با ممیزی‌ها کاملا آشنایی دارم اما خیلی جاها حذفیات سریال «زندگی زیباست» حیرت آور است و شخصا تجربه عجیب و غریبی به این صورت با مقوله سانسور نداشته‌ام…وقتی قسمتی از کارم حذف می‌شود انگار کار من عقیم شده است. خیلی وقت‌ها به دنبال حذفیاتی که اعمال شده است دیالوگ‌ها پس و پیش ندارند و شخصیت‌ها بی‌منطق به نظر می‌رسند.

گزارش سینما روزان حاکی است، علیرغم ادعاهای نویسنده “زندگی زیباست”، تهیه‌کننده سریال، ممیزی سریال را رد کرده است. علی حجازی‌مهر تهیه‌کننده به خبرگزاری تسنیم گفت: چنین چیزی{حذف یا سانسور ویژه} وجود ندارد؛ تعهد ما سی قسمت بود بعداً تبدیل به چهل قسمت شد و کاری که تدوین کردیم سرانجام به ۴۱ قسمت رسید. این تعداد قسمت‌ها را تحویل آرشیو دادیم و الان همین تعداد قسمت هم روی آنتن می‌رود. مثل همه کارها اصلاحیه‌هایی منطقی وجود دارد اما حذف ده قسمت صحت ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.