پیش‌بینی قیمت دلار برای دوشنبه ۴ مرداد

قیمت دلار در آخرین روز تعطیلات شش روزه تهران از مرز ۲۴۸۰۰تومان هم عبور کرده و حالا نگاه معامله‌گران به بازار فرداست چراکه اگر بازارساز بتواند با عرضه کافی تقاضا را پوشش دهد دلار مجددا وارد مسیر نزولی خواهد شد.

به گزارش تازه‎نیوز، از سه شنبه هفته گذشته با آغاز تعطیلی شش روزه تهران بازار ارز تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله ناامیدی معامله‌گران به حصول توافق در دولت دوازدهم، انتشار برخی اخبار منفی پیرامون تحریم‌های نفتی ایران و همچنین تعطیلی صرافی‌های رسمی و افتادن بازار به دست سفته‌بازان وارد مدار صعودی شد.

دلار که تا آن روز متاثر از اخبار مثبت درمورد تداوم مذاکرات برجام در دولت بعد و رایزنی‌ها برای آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران به ۲۴۳۰۰تومان کاهش یافته بود در نتیجه این روند صعودی، تا امروز به ۲۴۸۵۰تومان افزایش یافته است؛ حالا به گفته فعالان بازار ارز باتوجه به اینکه دلار در آخرین روز تعطیلات بالاتر از سطح مقاومتی قرار گرفته، بازار ارز فردا به شدت حساس شده است.

برخی معامله‌گران بر این باورند که در حال حاضر تقاضای چندانی وجود ندارد و فردا با بازگشایی صرافی‌های رسمی عرضه افزایش و قیمت دلار مجددا وارد سراشیبی خواهد شد؛ از طرفی باتوجه به ازسرگیری مذاکرات در دولت بعد همچنان انتظارات نسبت به حصول توافق بالاست و از همین رو به نظر نمی‌رسد دلار باز هم از مرز ۲۵هزار تومان عبور کند.

در مقابل عده دیگر معتقدند از آنجا که مذاکرات در دولت فعلی به نتیجه نرسیده نمی‌توان امید چندانی به حصول توافق در دولت بعد حداقل در کوتاه مدت داشت؛ همچنین این معامله‌گران بر این باورند که با شروع به کار بازار ارز تقاضا‌هایی که طی این شش روز تعطیلی پاسخ داده نشده وارد بازار خواهد شد و اگر عرضه پاسخگوی نیاز بازار نباشد دلار مجددا کانال ۲۵هزار تومان را خواهد دید.

به نقل از اقتصاد‌آنلاین، نگاهی به روند معاملات پشت‌خطی هم حاکی از وجود انتظارات افزایشی و موفقیت نوسان‌گیران در بالا بردن قیمت تا بازگشایی بازار است چراکه قیمت دلار در این بازار تا زمان انتشار خبر به ۲۴۹۰۰تومان رسیده و اگر همین روند ادامه داشته باشد، بازار فردا حداقل در ساعات ابتدایی معاملات افزایشی خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.