واکسیناسیون گروه‎ها و مشاغل پرخطر تا پایان مهر

رئیسی از واکسینه شدن گروه‌ها و مشاغل پرخطر تا پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، علیرضا رئیسی شنبه شب در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، افزود: اگر سالمندان ما واکسن نزده بودند الان شرایط مرگ و میر وخیم‌تر می‌شد.

وی تاکید کرد: اصرار ما این است که سالمندان حتماً واکسن بزنند. اگر کسی هم نوبتش رد شده است باز هم بیاید و واکسن بزند.

رئیسی گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تمام شده و سنین زیر ۷۰ سال هم مشغول زدن واکسن هستند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز واکسیناسیون سایر گروه‌ها در روزهای آینده، افزود: ما می‌خواهیم روش واکسیناسیون گروه‌های شغلی را تغییر دهیم. مثلاً معلم‌ها به مراکز تجمیعی واکسیناسیون نیایند و در همان مدرسه واکسن بزنند.

رئیسی از واکسیناسیون تاکسیرانان، معلمان، اساتید دانشگاه‌ها، نیروهای انتظامی، مرزبانان، بیماران دیابتی و…، به عنوان گروه‌های جدید نام برد و گفت: تاکید ما بر واکسیناسیون معلم‌ها و اساتید دانشگاه‌ها تا قبل از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلاء و بستری‌های کرونایی ادامه داد: سویه جدید کرونا یا همان کرونای هندی، قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد اما صرفنظر از سویه ها و جهش‌های ویروس کووید ۱۹، افزایش ابتلاء را پیش از آن که به گردن ویروس بیندازیم باید به گردن خودمان بیندازیم زیرا ذات ویروس, جهش و افزایش قدرت است.

رئیسی اضافه کرد: انتظار جهش‌های جدید این ویروس را داریم اما سوال اصلی این است که آیا در نوع برخوردمان از نظر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی با گونه و سویه های جهش یافته، تفاوتی وجود دارد؟ خیر، تفاوتی وجود ندارد.

وی گفت: با روندی که ما الان در کشور داریم اواخر مهر قطعاً شاهد کاهش مرگ‌ومیر خواهیم بود و تا آخر مهر گروه بالای ۴۰ ساله‌ها واکسینه خواهند شد، یعنی تقریباً ۲۲ میلیون واکسن تزریق خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، افزود: گروه‌های پرخطر و مشاغل پرخطر تا پایان مهر واکسینه خواهند شد.

در همین ارتباط بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.