پرسودترین سهم‌های بورس در یک ماه گذشته را بشناسید

در بازار سهام پایتخت طی یک ماه گذشته بیشترین بازدهی را نماد دلقما (دارویی لقمان) داشته است. قیمت سهام دلقما 110 درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش تازه‌نیوز، در تیرماه ۱۴۰۰ شاخص کل بورس روندی صعودی داشت و پس از ۱۱ ماه شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم.

سود دِه ترین سهم های بورس

در بازار سهام پایتخت طی یک ماه گذشته بیشترین بازدهی را نماد دلقما (دارویی لقمان) داشته است. قیمت سهام دلقما ۱۱۰ درصد افزایش قیمت داشته است. پس از دلقما، نماد کالا (بورس کالای ایران) با ۵۹ درصد بیشترین بازدهی را داشته و نماد خاور (ایران خودرو دیزل) با ۵۸ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

نمادهای سفارس، حسیر، آپ، کدما، خفنر، شفارا و بورس در رتبه‌های بعدی بیشترین بازدهی یک ماه گذشته بورس تهران قرار دارند.

رکورد رشد ماهانه بورس در یک سال گذشته

با ایستادن شاخص بورس در سطح یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد در آخرین روز کاری تیرماه نسبت به آخرین روز معاملاتی خرداد ۱۴۲ هزار و ۶۸۸ واحد بالا‌تر ایستاد. بدین ترتیب بازدهی بورس در تیر ماه به مثبت ۱۲ درصد رسید. این بالاترین میزان رشد ماهانه شاخص بورس در یک سال گذشته -از مرداد ۱۳۹۹ به این سو است.

این در حالی است که بازدهی بازار در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به ترتیب منفی ۶.۷ درصد و منفی ۵.۳ درصد و بازدهی خرداد ماه مثبت یک درصد بود.

شاخص کل هم وزن نیز در آخرین روز کاری تیرماه نسبت به آخرین روز معاملاتی خرداد ۳۳ هزار و ۶۱ واحد بالا‌تر ایستاد. بنابراین شاخص هم وزن رشد ۹ درصدی را در اولین ماه تابستان پشت سر گذاشت.

ورود نقدینگی حقیقی به بازار

در شرایطی در تیرماه شاهد ورود نقدینگی حقیقی به بورس بودیم که در تمام ۱۱ ماه گذشته از مرداد ۱۳۹۹ به این سو مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس تهران همواره منفی بوده است.

مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در تیرماه هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان بود. به عبارت دیگر به طور میانگین روزانه ۷۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شده است که نسبت به رقم ۲۹۶ میلیارد تومانی خروج پول حقیقی در خرداد ماه رشد چشمگیری محسوب می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.