ظریف: آمران و مجریان که پول‌های ما را بلوکه کنند به دست عدالت سپرده خواهند شد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه بانک‌های ایرانی نوشت: آمران و مجریان که پول‌های ما را بلوکه کنند به دست عدالت سپرده خواهند شد.

به گزارش تازه‌نیوز، ظریف در پیامی توییتری در خصوص تحریم‌های جدید ایالات متحده نوشت: در میانه همه‌گیری کرونا، رژیم ایالات متحده درصدد نابودکردن کانال‌های باقی‌مانده برای پرداخت‌ پول دارو و غذا است.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که ایرانیان این آخرین سبوعیت‌ها را نیز از سر خواهند گذراند. اما تبانی برای گرسنگی‌دادن یک ملت، جنایت علیه بشریت است.

ظریف در ادامه خاطر نشان کرد، آمران و مجریان که پول‌های ما را بلوکه کنند به دست عدالت سپرده خواهند شد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه با هدف به زانو درآوردن مردم ایران، شرکت تامین سرمایه امین، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک رفاه کارگران، بانک شهر، بانک اقتصاد نوین، بانک قرض الحسنه رسالت، بانک حکمت ایرانیان و بانک ایران زمین بخشی از تحریم‌شدگان امروز توسط آمریکا هستند.

این بیانیه همچنین، بانک همکاری منطقه‌ای اسلامی، بانک کارآفرین، بانک خاورمیانه، موسسه اعتباری مهر ایران، بانک پاسارگاد، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک توسعه تعاون و بانک گردشگری هم در این فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که آمریکا در یک اقدام فریبنده، روز گذشته مدعی شد ایران پیشنهاد آنها برای کمک در مبارزه با کرونا را رد کرده است.

دولت ترامپ در طول سه سال گذشته، شدیدترین تروریسم اقتصادی را علیه مردم ایران به کار گرفته است و پس از آنکه در سازمان ملل متحد و شورای امنیت شکست خورد، به هر شکل ممکن در تلاش است تا در مدت باقی مانده به انتخابات آمریکا که احتمال پیروزی در آن را اندک می‌بیند، هرگونه مسیر برای بهبود شرایط و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای را مسدود سازد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.