روانچی: اقدامات آمریکا علیه ایران مصداق بارز تروریسم دولتی است

نماینده دائم ایرلن در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، تروریسم را در هر شکل و ظاهری اعم از تروریسم دولتی و تروریسم اقتصادی و پزشکی را که از طریق اقدامات اجباری یکجانبه اعمال می‌کنند، به شدت محکوم می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سخنانی در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع مبارزه با تروریسم گفت: ایالات متحده با سیاست مداخله‌جویانه خود در منطقه ما به ایجاد گروه‌های تروریستی همچون القاعده و داعش کمک کرده است. این کشور همچنان به آموزش و تهیه سلاح و مواد منفجره به نمایندگان تروریست و شرکای خود از جمله پژاک، تندر و جیش‌ العدل برای انجام حملات تروریستی در ایران ادامه می‌دهد.

 

روانچی افزود: ایالات متحده به منافقین سازمان تروریستی بدنام و خطرناکی که مسئول قتل حداقل 12 هزار ایرانی و بسیاری از عراقی‌ها است، پناه داده است.

او همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، اقدام آمریکا در ترور شهید سلیمانی را بزدلانه، وحشیانه و مصداق بارز تروریسم دولتی دانسته و تاکید کرد چندجانبه گرایی از طریق افزایش همکاری بین‌المللی تنها راه مبارزه با این نوع تروریسم است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.