وزیر ارتباطات: اپراتورها پروژه‌های ارتباطی فارس را تکمیل کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:با گذشت چهار ماه از سفرم به فارس و مصوبات برای تکمیل زیرساخت‌ها، میزان پیشرفت امور در این استان قابل قبول نیست و اپراتورها باید با رفع موانع موجود، پروژه های ارتباطی را تا پایان سال تکمیل کنند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی در جلسه ویدیو کنفرانس بررسی مصوبات سفر خرداد ماه ۹۹ به استان فارس گفت: توسعه ارتباطات سیار جاده ای از موضوعاتی بود که در اولویت اقدام در استان قرار داشت و طبق تفاهمی که در استان داشتیم برای تامین برق احداث ۱۳ سایت جدید (هفت سایت همراه اول و شش سایت ایرانسل) به منظور تامین پوشش ۱۲۰ کیلومتر از جاده های استان در ۱۲ محور، مقرر شد ۱۰ میلیاردتومان توسط وزارتخانه و ۱۰ میلیارد تومان توسط استان تامین اعتبار شود.

وی افزود: مطابق گزارش پیشرفت کار، جانمایی سایت ها، برآورد هزینه برق رسانی و ابلاغ اعتبار انجام شده است، اما اپراتورها در این فاصله  مشکل تامین برق و ترانسمیشن(انتقال) را بهانه اجرا کرده اند در حالیکه احداث این ۱۳ سایت جزو تعهدات پروانه ای اپراتورهاست و تامین اعتبار هم توسط دولت انجام شده است.

آذری جهرمی گفت:در این خصوص و به  قید فوریت هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل موظف هستند نسبت به اجرای فوندانسیون سایت های مذکور اقدام کنند و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس نیز به صورت موازی هماهنگی لازم را برای اخذ موافقت اداره کل منابع طبیعی استان با هدف نصب سایت ها انجام دهد و زمان بندی نصب دکل ها نیز توسط اپراتورها ارایه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره طرح توسعه تلفن ثابت در استان فارس گفت: ۷۶ کیلومتر کابل در اختیار مخابرات استان قرار گرفته تا در فاز اول نیاز چهار هزار و ۶۲۰ مشترک را در قالب ۱۳ طرح در ۸ شهر استان عملیاتی کند که روند اجرا در این فاز مناسب بوده است.

وی افزود: در فاز دوم پیش بینی شده است ۹ هزار مشترک در قالب ۶۶ طرح و در ۲۴ شهر استان مورد پوشش تلفن ثابت قرار گیرند که در این مرحله نیز کار آغاز شده است اما با توجه به اینکه بالغ بر ۱۱۰ هزار درخواست ثبت نام تلفن ثابت در استان ثبت شده است، مقدار کابل اختصاص داده شده به فارس را به ۳۰۰ کیلومتر کابل افزایش دادیم و قرار شد مخابرات استان بر اساس ۳۰۰ کیلومتر کابل، طرح های خود را آماده کند  و تامین اعتبار لازم برای پیمانکار اجرای پروژه و ارسال مابقی کابل ها به استان توسط مخابرات ایران به تدریج انجام شود و تا پایان سال پروژه تلفن ثابت در فارس تکمیل شود.

آذری جهرمی درباره طرح توسعه ارتباطات روستایی در استان فارس گفت: در این بخش مقرر شده بود ۱۳۴ لینک رادیویی تحویل استان شود تا امکان ارتقای پوشش ۳۸۹ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تامین شودکه تاکنون ۹۳ لینک تحویل استان شده است و به دلیل کمبود تجهیزات، ارسال تجهیزات سایت ها به طور کامل به استان انجام نشده است و برای تسریع در اجرای پروژه های ارتباطات سیار روستایی، باید مدیران توسعه شرکت ارتباطات سیار طی سفر به استان فارس نسبت به کنترل پروژه و رفع کمبودهای موجود اقدام کنند.

وی گفت: برای توسعه شبکه همراه شیراز، قرار شد ۱۰ سایت همراه اول در شیراز احداث شود که برای هفت سایت مجوز شهرداری گرفته شده و چهار سایت راه اندازی شده و برای ارتقای ۲۸ سایت دیگر این اپراتور افزایش ارتفاع دکل در نظر گرفته شده بود اما شاهد هستیم کار به کندی پیش می رود و این موضوع برای اپراتور ایرانسل نیز مصداق دارد.

آذری جهرمی بیان کرد: اپراتور ایرانسل از ۱۳ سایت مقرر برای احداث در شیراز، ۱۱ مجوز را از شهرداری دریافت کرده و برای شش سایت هنوز اقدامی انجام نشده است که با توجه به اعلام مشکلاتی از قبیل ممانعت های مردمی در اجرای پروژه ها از سمت اپراتورها، نمایندگان هر دو اپراتور موظف شدند به استان مراجعه کنند و از نزدیک پیگیر رفع موانع و مشکلات شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بحث آموزش و روند افزایشی کرونا در کشور ، به اپراتورها دستور داد هر چه سریعتر زیرساخت های مورد نیاز را پیش بینی کنند تا در صورت لزوم، پاسخگوی افزایش درخواست های ارتباطی مردم  بویژه در روستاها که آسیب پذیری بیشتری از این شرایط دارند، باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.