مجید جلالی: نباید به ورزشکارانی که ایران را ترک کرده‌اند توهین کنیم/ فوتبال و المپیک؟ فقط بلدند مربی عوض کنند!

مجید جلالی در مورد عدم توفیق فوتبال در رسیدن به المپیک و یکی از داغ‌ترین مباحث این‌روزهای ورزش کشور یعنی مهاجرت ورزشکاران ایرانی که در تازه‌ترین مورد منجر به رویارویی با یک هم‌وطن هم شده، نکاتی را مطرح کرد.

صالح یعقوبی/ تازه‌نیوز؛ مجید جلالی از سال‌های دور نماد تکنولوژی و به‌روز بودن در فوتبال ایران بوده و این نگاه نو نه‌تنها در مربی‌گری که در کارشناسی‌های وی هم وجود دارد. چند اتفاق مهم در دنیای ورزش بهانه‌ای شد تا با جلالی گفت‌وگویی انجام دهیم.

چرا فوتبال ایران به المپیک نمی‌رود؟ تکرار اشتباهات همیشگی!

مجید جلالی در پاسخ به سوالی در مورد این‎‌که چرا فوتبالمان راهی به المپیک ندارد، گفت: بیش از پنجاه سال است که فوتبال ایران نمی‌تواند در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا شرکت کند و این موضوع بسیار ناراحت‌کننده است و متاسفانه اشتباهاتمان را هم‌چنان تکرار می‌کنیم. همیشه هم پس از ناکامی در انتخابی المپیک کمیته بررسی علل تشکیل می‌شود اما هیچ علتی را نمی‌یابند و خروجی درستی ندارد به غیر از این‌که مربی عوض کنند. انتخابی المپیک کم‌تر از انتخابی جام‌جهانی نیست اما به آن اندازه جدی گرفته نمی‌شود در صورتی که تیم المپیک باید خیلی زود تشکیل شود و بازی‌ و تورنمنت‌های متعددی شرکت کند تا برای انتخابی المپیک آماده شود. پنجاه سال حسرت برای حضور فوتبال در المپیک یک ضایعه بزرگ است و با یک کادر خوب و بین‌المللی و تدارکات حرفه‌ای می‌توان به این ناکامی پایان داد.

ورزشکارانی که از ایران خارج شده‌اند حتما دلیلی دارند

جلالی در پاسخ به سوال خبرنگار تازه‌نیوز در مورد مهاجرت قهرمانان ایرانی به کشورهای دیگر هم توضیح داد: همه ورزشکاران ایرانی که مملکت خود را ترک کرده‌اند و برای کشورهای دیگر مسابقه می‌دهند یک دلیل و منطقی دارند و حتی اگر این تصمیم از نظر ما خوب نباشد باید به آن احترام بگذاریم و حق نداریم تصمیم دیگران را زیر سوال ببریم یا به آن توهین کنیم. ما از نظر محیطی محدودیت‌هایی داریم یا در حوزه ورزش امکانات کمتری نسبت به بعضی از کشورها داریم و این مسائل در تصمیم‌گیری این ورزشکاران تاثیرگذار است. ما در فوتبال هم مثال‌های متعددی داریم که برای کشورهای دیگر بازی می‌کنند و متاسفانه از گذشته تاکنون این اتفاق وجود دارد. در کل این یک اتفاق بسیار ناراحت‌کننده است و باید حتما در این‌باره بحث و آسیب‌شناسی صورت بگیرد.

۱ نظر
  1. نوید توانا

    درود بر اقای جلالی، مربی آزاده فوتبال ایران

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.