انجمن ضد واکسن مدیریت کرونا را گرفتار کرده!

دلم می‌خواهد به رستوران و کنسرت و استخر بروم واکسن هم نمی‌زنم!

انجمن ضد واکسن در فرانسه و مردمی که زیر بار محدودیت‌های اجتماعی و اجبار برای واکسیناسیون نمی‌روند، مدیریت کرونا را با وجود شیوع دلتاویروس، به شدت مختل و سخت کرده!

به گزارش تازه‌‎نیوز، نشریه فرانکفورتر چاپ آلمان از مصائب جدید کرونا و مدیریت آن در کشور فرانسه، گزارشی تهیه کرده است. گزارشی از نافرمانی مدنی مردم در برابر واکسیناسیون و مقررات کرونایی!

در این گزارش می‌خوانیم:
تظاهرکنندگان در شامبری، شهری در فرانسه شعار “آزادی!” سر داده، ماسک نزده و پوسترهایی در دست دارند که روی آنها نوشته شده: “بدون واکسیناسیون”. زنی که خود را ایولین معرفی می کند با صدای بلند می گوید: «من دولت را متهم می کنم که آزادی های مدنی ما را نقض می کند. من می خواهم حق زندگی عادی را بدون واکسیناسیون داشته باشم. من نمی خواهم باج بدهم.”

از ۲۱ ژوئیه، فرانسوی ها برای رفتن به سینما، تئاتر، کنسرت یا استخر مجبورند “کارت سلامتی” ارائه دهند. این کارت مدرکی برای اثبات واکسیناسیون کامل یا یک واکسیناسیون ساده پس از بهبودی است. در عوض، کسانی که واکسینه نشده اند باید نتیجه منفی تست کرونا را نشان دهند. به زودی داشتن کارت سلامت در کافه ها، رستوران ها، بارها و سفرهای طولانی با قطار، اتوبوس یا هواپیما نیز اجباری می شود.

به گفته پلیس در شامبری، حدود ۵ هزار معترض جمع شده بودند. به اصطلاح جنبش ضد واکسن مردم را در سراسر کشور بسیج کرده، اگرچه “موج دلتا” فرانسه را فرا گرفته و شمار مبتلایان به سرعت در حال افزایش است. به گفته بنیانگذار نرم افزار واکسن “سریعتر واکسن مرا بدهید”، اگر شمار مبتلایان همچنان رشد کند، تا سه هفته دیگر ۳۴۳ هزار نفر در هر روز مبتلا می شوند. اما ترس از ازدحام دوباره در بیمارستان ها و مرگ های جدید، جنبش ضد واکس را نگران نمی کند.

به گفته وزارت کشور، روز شنبه ۱۱ هزار نفر در پاریس و ۱۶۱ هزار نفر در سراسر کشور تظاهرات کردند. امانوئل ماکرون از هموطنان خود خواست تا به مسئولیت خود عمل کنند. “آزادی همیشه بر اساس رابطه متقابل است. چیزی که شما می خواهید آزادی نیست، بلکه خودخواهی و بی مسئولیتی است.”

سناتورها می خواهند افراد زیر سن قانونی را از الزام داشتن کارت سلامتی معاف کرده و آن را از ۱۵ سپتامبر الزامی کنند. اتاق دوم مجلس نیز الزام بررسی کارت سلامتی را در تراس های بیرون کافه ها و رستوران ها تغییر داد: با توجه به کمتر بودن خطر ابتلا در فضای باز، این کار ضروری نیست.

سنا با ۱۹۹ رأی موافق و ۱۲۳ رأی مخالف، یکشنبه شب این لایحه اصلاحی را تصویب کرد. برنامه بلند پروازانه ماکرون که می خواست کارت سلامتی را در بخش های مربوط به غذا و حمل و نقل از اول اوت معرفی کند، از کنترل خارج شده است.

پس از ایتالیا، فرانسه نیز تصمیم گرفته واکسیناسیون را برای کارکنان بیمارستان و کارمندان سایر مراکز مراقبتی اجباری کند. عدم رعایت این قانون ممکن است منجر به کاهش حقوق و حتی اخراج شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.