افشاگری علیه طرح صیانت: پای رانت ۱۰۰۰ میلیاردی در میان است!

عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای گفت: رانت هزار میلیارد تومانی در اختیار تعدادی مدیر دولتی قرار می‌گیرد که به اسم حمایت از سرویس‌های داخلی آن را هدر بدهند.

به گزارش تازه نیوز، نیما نامداری عضو هیات مدیره نظام صنفی رایانه‌ای در مصاحبه با همشهری به نکات مهمی در خصوص طرح صیانت از کاربران فضای مجازی اشاره کرده که گزیده ای از آن را در ادامه می خوانید:

  • تدوین‌کنندگان طرح صیانت از کاربران فضای مجازی می‌گویند تا زمانی که جایگزین مناسب داخلی برای این سرویس‌ها نباشد فیلتر نخواهند شد.
  • برای سال۱۴۰۰ چیزی حدود هزارمیلیارد تومان بودجه برای سرویس‌های داخلی درنظر گرفته می‌شود. این یعنی یک رانت هزار میلیارد تومانی در اختیار تعدادی مدیر دولتی قرار می‌گیرد که به اسم حمایت از سرویس‌های داخلی آن را هدر بدهند.
  • از آن طرف تقریبا تمام کسب‌وکارهایی که به اسم سرویس بومی در این سال‌ها منابع دولتی را به‌خود اختصاص دادند هیچ‌کدام توفیقی در جذب کاربر نداشته‌اند. دلایل این موضوع واضح است.
  • تصور اینکه می‌شود سرویس‌هایی مشابه اینستاگرام و واتساپ و گوگل و لینکدین و توییتر و فیسبوک و… ساخت و دولت هم کارفرمای آن باشد ناشی از بی‌تجربگی و بی‌اطلاعی از دنیای کسب‌وکارهای دیجیتال است.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.