حمله عجیب به مربیان خارجی: کی‌روش شانس آورد تیرباران نشد!

محمدمایلی کهن در واکنش به احتمال مربیگری کارلوس کی‌روش در عراق گفت: به نظرم این مربی باید یک پولی هم می‌داد تا سرمربی عراق شود!

به گزارش تازه نیوز، محمد مایلی‌کهن سرمربی پیشین تیم ملی ایران در مصاحبه ای با خبرورزشی ادعاهای مهمی را در خصوص حواشی پیرامون ورزش به ویژه فوتبال مطرح کرد که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:

آلکنو و مربیان ایرانی
در خبرها خواندم آقای آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال پس از ناکامی مقابل کانادا به شدت از عملکرد شاگردانش انتقاد کرده و به آنها گفته است: «مگر شما غیرت ندارید؟ این همه آدم دارند مسابقه شما را تماشا می‌کنند آن وقت چنین نمایشی ارائه می‌کنید و می‌بازید؟» انصافاً اگر مربیان ایرانی چنین حرفی را زده بودند، خیلی‌ها می‌گفتند این مربیان چیزی نمی‌دانند و به جای ارائه راهکارهای تاکتیکی، حرف‌های احساسی می‌زنند. این همه به آلکنو پول داده ایم تا بیاید و به بازیکنان بگوید غیرت ندارید؟ واقعاً اگر برای مثال مرحوم حسین معدنی سرمربی ایرانی اسبق تیم ملی چنین حرفی را می‌زد، چه واکنشی نشان می‌دادیم؟

ناله‌های یحیی
یحیی گل محمدی کار بسیار ارزشمندی انجام داد و توانست پرسپولیس را به مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر برساند. حرکت این مربی فوق‌العاده ارزش دارد اما در عین حال، من خودم از آقا یحیی گله دارم. واقعاً نمی‌دانم گل محمدی چرا آنقدر ناله می‌کند؟ چرا این‌قدر از شرایط می‌نالد؟ در شرایطی که مردم برای گذران زندگی عادی خود مشکلات مالی بسیار زیادی دارند، فوتبالی‌ها که شکر خدا از درآمد خوبی هم برخوردار هستند، نباید این‌قدر ناله کنند. وضعیت مردم را ببینند، خودشان را جای آنها بگذرند و کمتر ناله کنند. واقعاً نمی‌دانم وقتی قرارداد کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به طور شفاف اعلام می‌شود چرا قراردادهای بازیکنان و مربیان شاغل در فوتبال ایران عیان نمی‌شود و میزان پرداختی آنها نیز صراحتاً گفته نمی‌شود تا همه بدانند این افراد در طول سال چقدر درآمد دارند.

کی‌روش در عراق
کارلوس کی‌روش گزینه تیم ملی عراق بود این در حالی است که می‌گفتند این بنده خدا به کمتر از نیمکت تیم ملی برزیل رضایت نمی‌دهد. حالا چطور شده که می‌خواست سرمربی عراق شود؟ عیار این آقا در کلمبیا مشخص شد. سابقه نداشت که تیم ملی کلمبیا طی دو بازی ۹ گل بخورد اما در زمان سرمربیگری کارلوس کی‌روش چنین اتفاقی رخ داد. کلمبیایی‌ها سابقه کشتن فوتبالیست‌های خودشان را دارند و پس از کسب چنین نتایجی، کارلوس کی‌روش شانس آورد که تیرباران نشد. به نظرم این مربی باید یک پولی هم می‌داد تا سرمربی عراق شود. من اصلاً موافق دراگان اسکوچیچ هم نبودم ولی انصافاً با این مربی کروات نتایج درخشانی گرفتیم.

حرکت پیروانی
گاهی اوقات ما از برخی رفتارها انتقاد می‌کنیم ولی خودمان حرکاتی به مراتب نامناسب‌تر انجام می‌دهیم. در مورد حرکتی که آقای افشین پیروانی انجام داد هم داستان به همین شکل است. البته به نظرم اگر افشین آن کار را نمی‌کرد و آن حرف‌ها را درباره قهرمانی ششم بر زبان نمی‌آورد، بهتر بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.