لزوم افزایش حمایت مالی از بیمارستان ها در روزهای کرونایی

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به روزهای سخت کرونایی تهران، خواستار حمایت هرچه بیشتر از بیمارستان ها برای تامین منابع مالی به منظور استمرار ارایه خدمات به بیماران شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی امروز (جمعه) در جلسه ای که با حضور دکتر جان بابایی معاون وزارت بهداشت، روسای دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران، معاونان درمان دانشگاه ها و روسای ۱۴ بیمارستان درگیر با کرونای تهران تشکیل شد، هدف از تشکیل این جلسه را افزایش ظرفیت خدمات درمانی و توسعه تخت های موجود بیمارستان ها، تغییر در ناوگان درمانی و پشتیبانی از خدمات درمانی بیماران کرونایی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه استان تهران و بالاخص شهر تهران روزهای سخت کرونایی را تجربه می کند، برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت بیمارستان ها به منظور بستری بیماران کرونا را مسئله ای مهم دانست.

دکتر زالی درارتباط با این جلسه توضیح داد: امروز کلیه راهکارهایی که توسط روسای بیمارستان ها می توانند مورد استفاده قرار گیرند و موجب افزایش ظرفیت بیمارستان ها برای درمان بیماران کرونایی شوند مطرح شد.

وی افزود: پیشنهادهای خوبی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد بخشی از آن ها توسط معاون درمان وزارت بهداشت در قالب یک بخشنامه به کلیه بیمارستان ها ابلاغ شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد: لازم است ظرفیت هایی تجهیزاتی، درمانی و دارویی بیمارستان ها بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت بیمه ها قرار گیرد.

وی یادآور شد: طبیعتا در ادامه مسیر سختی که بیمارستان ها در روزهای آینده با آن رو به رو هستند، تامین، تدارک و استمرار این خدمات مستلزم آن است که حمایت های لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه و به ویژه مسئله بیمه های تکمیلی، پایه و پوششی صورت گیرد.

 وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کلیه ظرفیت های درمانی و بهداشتی نیروهای مسلح در خدمت ستادهای بهداشتی و درمانی مقابله با کرونا خواهد بود، گفت: بخشی از مسوولان حاضر در جلسه نیز این نوید را دادند که بر اساس جلسه ای که امروز در ستاد کل نیروهای مسلح  تشکیل شده، آمادگی کامل و همه جانبه برای پیوستن بیش از گذشته به این مجموعه ظرفیت درمانی وجود دارد.

دکتر زالی با بیان اینکه فصل مشترک نگرانی روسای بیمارستان ها مسائل مالی و اعتباری و نیروهای انسانی است، گفت: بسیاری از بیمارستان ها با کاهش درآمدهای اختصاصی مواجه اند و  تامین دارو و وسایل حفاظت فردی بار سنگینی را به بیمارستان های درگیر با کرونا اضافه کرده است.

وی تصریح کرد: درخواست ما بیش از هر زمان دیگر این است که بیمارستان ها در این روزهای سخت تنها باقی نمانند و با کفایت کامل هرچه سریعتر منابع مالی و اعتبارات بیمارستان ها تامین شود.

دکتر زالی تاکید کرد: امروز همه مسوولان درمانی استان تهران در روز تعطیل در این جلسه حضور یافته اندتا بتوانند ظرفیت های جدیدی را به حوزه درمان اضافه کنند، اما لازم است بدانیم چنانچه در سطح جامعه پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و حساسیت های لازم اعمال نشود ما روزهای سخت تری را در حوزه درمان باید تجربه کنیم.

دکتر زالی با اشاره به خستگی نیروهای انسانی و لزوم ترمیم رمق و بازیابی توان آنان، گفت: تاکید این است که هرچه سریعتر در رابطه با تامین مجوزهای استخدامی بدون هرگونه بروکراسی و دیوان سالاری اقدام شود، تا هرچه سریعتر نیروهای تازه نفس به جمع بیمارستان ها اضافه شوند.

وی تاکید کرد: همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و تاکید بر پیشگیری و کاهش بار مراجعان به بیمارستان هاست.

دکتر زالی افزود: به دلیل استمرار مشکلات تهران و اینکه کماکان استان تهران به عنوان یک استان قرمز و شهر تهران به عنوان یک شهر پرخطر و بحرانی تلقی می شود، درخواست تمدید تعطیلی ها و محدودیت ها را داریم و ممکن است در هفته آینده بخشی از مداخلات را افزایش دهیم که طبیعتا تصمیمات لازم در تناسب با وضعیت تهران اتخاذ می شود.​

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.