مغانلو: دنبال پول بودم پرسپولیس را انتخاب نمی‌کردم

شهریار مغانلو مهاجم پرسپولیس معتقد است زمان زیادی طول خواهد کشید تا تیمی به رکورد پنج قهرمانی متوالی برسد.

به گزارش تازه‌نیوز، بدون شک یکی از بهترین خریدهای پرسپولیس در نیم فصل شهریار مغانلو بود. مهاجمی‌ که از لیگ پرتغال به صورت قرضی به جمع سرخ پوشان اضافه شد و در راه قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر خیلی به این تیم کمک کرد. شهریار به غیر از ۴ گلی که در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند موفق شد در لیگ برتر هم ۴ گل بزند. خبرورزشی با مغانلو در خصوص قهرمانی در لیگ برتر و اهدافش برای آینده گفت و گویی اننجام داد که در ادامه می‌خوانید.

روزی که به پرسپولیس آمدی فکرش را می‌کردی در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر ببری؟

خب من می‌دانستم به چه تیم بزرگی آمدم. تیمی که چهار دوره پشت سر هم قهرمان لیگ شده بود. جام حذفی را برد و سوپرجام‌ها را مال خود کرد. وقتی شما وارد چنین تیمی می‌شوید باید به قهرمانی فکر کنید. از روزی که به پرسپولیس آمدم همه به فکر قهرمانی بودند و این نکته ای است که بسیار اهمیت دارد. نه تنها من بلکه کل تیم از اول یک هدف داشتند و آن هم قهرمانی بود که خدا را شکر به این مهم دست پیدا کردیم.

در عرض چند ماه دو جام به همراه پرسپولیس بدست آوردی از حس و حالت برای ما بگو…

بازی کردن برای تیم محبوبت حس فوق العاده ای دارد وقتی می‌توانی برایش گلزنی کنی این حس خیلی بیشتر می‌شود ولی وقتی با تیمی که دوستش دارید جام می‌گیری این حس ١٠٠ برابر می‌شود. واقعا خوشحالم که دو  جام قهرمانی را با پرسپولیس بدست آوردم و می‌خواهم این قهرمانی را به پدر و مادرم تقدیم کنم که خیلی برای من زحمت کشیدند. واقعیت این است سال بسیار سختی بود ولی خداراشکر توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم و جام قهرمانی را به هواداران هدیه دهیم.

قبول داری جشن قهرمانی بدون حضور هواداران لذت زیادی ندارد؟

دقیقا همینطور است. کل جذابیت و هیجان فوتبال به حضور هواداران در ورزشگاه است. بدون آن‌ها انگار یک چیزی کم بود  ولی خب چاره ای نیست و باید با این شرایط کنار می‌آمدیم. فقط امیدوارم خیلی زود کرونا از بین برود و شاهد حضور هواداران در ورزشگاه‌ها باشیم.

به دست آوردن پنج قهرمانی متوالی کار بزرگی است. به نظرت تیمی در آینده می‌تواند این رکورد را بشکند؟

آینده را نمی‌شود پیش بینی کرد ولی کاری که پرسپولیس انجام داد بسیار بزرگ بود و من فکر می‌کنم سال‌ها طول می‌کشد تیمی بتواند به رکورد پرسپولیس برسد و پنج قهرمانی متوالی را بدست بیاورد.

یادم می‌آید روز اولی که به پرسپولیس آمدی می‌گفتی هدفم کسب قهرمانی با این تیم است. حالا که این اتفاق رخ داد برای ما بگو هدف بعدی ات چیست؟

خب من همیشه دوست دارم در فوتبال پیشرفت کنم و به درجات بالا برسم. خیلی دلم می‌خواهد دوباره به تیم ملی دعوت شوم و برای رسیدن به این هدفم همه تلاشم را خواهم کرد. بازی در تیم ملی افتخار بزرگی است که دوست دارم دوباره نصیبم شود.

به طور کلی جو پرسپولیس چطور دیدی؟

قبل از اینکه به پرسپولیس بیایم شنیده بودم این تیم جو بسیار خوبی دارد؛ وقتی  هم خودم از نزدیک آن را لمس کردم متوجه این موضوع شدم. پرسپولیس جو فوق العاده ای دارد و همه بچه‌ها با هم در اوج احترام رفاقت می‌کنند. تیم بسیار همدل و متحدی داشتیم که نتیجه آن بدست آمدن قهرمانی بود.

در مورد مشکلات مالی چه صحبتی داری؟

این شرایط یک مقدار کار را سخت کرد. همه بازیکنان مشکلاتی دارند، چون تنها درآمدشان از فوتبال است. البته در پرسپولیس همه به عشق هواداران کار کردند و می‌خواستند که دل‌ آنها را شاد کنند. نمی‌گویم پول مهم نیست ولی مثلا خودم اگر دنبال پول بودم به تیم دیگری می‌رفتم چون پیشنهادات مالی بهتری نسبت به پرسپولیس داشتم ولی این تیم را دلی انتخاب کردم.

کار کردن با یحیی گل محمدی چطور بود؟

گل محمدی نیازی به تعریف من ندارد و کارنامه مربیگری اش کاملا مشخص است. به شخصه چیزهای زیادی از او یاد گرفتم و از کار کردن با آقا یحیی لذت بردم.

سیدجلال حسینی هم به یک رکورد دست نیافتنی رسید. نظرت در این خصوص چیست؟

تداوم و افتخارات سید نشان دهنده همه چیز است و آمار هم به خوبی نشان می‌دهد سید جلال چه بازیکن بزرگی است. او به معنای واقعی یک کاپیتان است و بهترین الگو برای بقیه بازیکنان به حساب می‌آید. به نظرم هر فوتبالیستی برای موفقیت به الگویی مثل سید جلال نیاز دارد.

بعد از دیدار مقابل پیکان قراردادت با پرسپولیس به پایان رسید. در چند وقت اخیر شایعات زیادی در مورد آینده تو به گوش رسید. بالاخره تکلیف تو با پرسپولیس برای فصل بعد چه خواهد شد؟

واقعیت این است که من اصلا نمی‌خواهم راجع به این موضوع حرفی بزنم. مدیربرنامه‌های من دچار بیماری شده و طی چند روز آینده با رفع بیماری اش کارهایم را انجام خواهد داد و اگر لازم باشد خودش صحبت خواهد کرد.

ولی هواداران پرسپولیس خیلی نگران جدایی تو هستند.

هواداران پرسپولیس عزیز و قابل احترام هستند ولی نمی‌خواهم در این مورد حرفی بزنم. فعلا دوست دارم از این قهرمانی که کسب کردیم لذت ببرم و استراحت کنم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.