تیم قالیباف به شهرداری بر می‌گردد؟

این هفته شهردار تهران هم مشخص می‌شود. از میان ۴۱ کاندیدای پست شهرداری تهران تاکنون تنها ۷ نفر باقیمانده‌اند. اما اعضای شورای شهر می‌گویند انصراف‌ها ادامه‌دار است و رقابت نهایی بین سه گزینه است. اما این گزینه‌ها کدامند؟

به گزارش تازه‌نیوز، امروز مهرداد بذرپاش از شرکت در انتخابات شهرداری تهران انصراف داد و آنگونه که مهدی چمران اعلام کرده علی نیکزاد، آبرومند و عباس علی‌آبادی هم برنامه خودشان را به شورای شهر نداده‌اند.

رستم قاسمی هم در جلسه امروز شورای شهر شرکت نکرده. اما گفته شده که علت این عدم حضور، سفر فوری است که برای قاسمی پیش آمده و عدم حضورش به معنای انصراف نیست.

تا این لحظه اما ۷ گزینه نهایی برای شهرداری تهران باقی مانده‌ است. علیرضازاکانی، مازیار حسینی، معصومه آباد، محسن پیرهادی، هابیل درویشی، رستم قاسمی و اسماعیل احمدی مقدم.

سه گزینه نهایی شهرداری تهران

به نقل از تجارت نیوز، اما آنگونه که چمران گفته احتمالا چهار گزینه دیگر از این لیست انصراف بدهند و تنها سه گزینه باقی بمانند. اما این سه گزینه کدامند؟

گمانه‌ها می‌گوید مازیار حسینی و علیرضا زاکانی دو گزینه نهایی شهرداری تهران هستند و احتمالا گزینه سوم هم محسن پیرهادی است.

برخی از چهره‌های سیاسی تاکید دارند که قالیباف در حال لابی و تلاش برای شهردار شدن مازیار حسینی است. از طرف دیگر برخی هم معتقدند که لابی‌های دیگر در حال تلاش برای شهرداری زاکانی هستند.

از آن جمله محمد مهاجرانی در توییتی نوشته «چمران باید آقای قالیباف را راضی کند که آقای زاکانی به‌عنوان شهردار به مردم تهران قالب شود. اگر چنین شود، خوش بحال مردم قم و نمایندگان مجلس وکارمندان مرکزپژوهش‌ها که فردی بی نهایت ناکارآمد را صادر می‌کنند و بد بحال شهرداری که ضایع و جناحی می شود توسط ما اصولگراها.»

برخی دیگر می‌گویند رستم قاسمی احتمالا به کابینه ابراهیم رئیسی می‌رود و از خیر شهرداری تهران می‌گذرد.

اما مازیار حسینی کیست؟

مازیار حسینی، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در زمان مسئولیت قالیباف در شهرداری تهران است که در دولت دوازدهم معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شد. اما شهریور ۹۸ از این سمت برکنار شد.رسانه‌ها می‌گویند شانس او برای شهرداری تهران بسیار زیاد است. چون از حمایت خاص قالیباف برخوردار است.

اما برخی دیگر می‌گویند پرونده تخلفات قالیباف و همراهانش در شهرداری، مانع حضور حسینی در شهرداری است. به همین علت آنها می‌گویند احتمالا زاکانی شهردار تهران می‌شود.

به خصوص که زاکانی در آخرین روزهای انتخابات ۱۴۰۰ هم به نفع ابراهیم رئیسی از انتخابات کنار گرفت و حالا برخی گمان می‌کنند سهم او احتمالا شهرداری تهران باشد. برای همین برخی دیگر می‌گویند زاکانی گزینه نهایی است و شهردار تهران می‌شود.

آنگونه که اعضای شورای شهر خبر داده‌اند شهردار تهران تا روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه انتخاب می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.