جواد فروغی مدال طلایش را به رهبری تقدیم می‌کند

قسمت دیگری از برنامه تلویزیونی «تشرف» با حضور جواد فروغی نخستین طلایی ایران در المپیک ۲۰۲۰ روی آنتن شبکه یک رفت و او درباره حواشی مدال‌آوری در المپیک گفت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از مهر، برنامه تلویزیونی «شرف»، بامداد پنجشنبه ۱۴ مرداد و از جوار حرم مطهر رضوی با اجرای محمدرضا حسینیان به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد.

مهمانان این برنامه جواد فروغی صاحب مدال طلای تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر المپیک ۲۰۲۰ توکیو، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی و محسن نصر اصفهانی مربی تیم ملی تیراندازی جمهوری اسلامی ایران در المپیک ۲۰۲۰ بودند.

جواد فروغی با اشاره به توسلات و راز و نیازهایش قبل از مسابقات گفت: در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو به سفارش یکی از دوستان و به نقل از حضرت رضا (ع) ذکر «اللّهم سَلِّم و تَمِّم» را خیلی با خودم تکرار کردم و آرامش و اطمینان بیشتری یافتم که نتیجه خوبی می‌گیرم و امیدوار بودم. ضمن اینکه یکی از توسلاتم در المپیک توسل به حضرت آقا امام رضا (ع) بود.

دارنده مدال طلای تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر المپیک ۲۰۲۰ توکیو خاطرنشان کرد: با وجودی که توانستم امتیاز ۸/۲۴۴ را به عنوان رکورد المپیک ثبت کنم در تمرینات شخصی‌ام توانسته بودم رکورد ۳/۲۴۶ را کسب کنم و به اندازه دو دهم با رکورد جهان که ۵/۲۴۶ هست و در قهرمانی آسیا در دوحه قطر در پاییز سال ۱۳۹۸ زده شد، اختلاف داشتم.

وی گفت: جالب اینجاست موقع مسابقه در المپیک نمی‌دانستم دارم رکورد می‌زنم و تا زمانی که رقابت تمام شد و عبارت (OR) مخفف (Olympic Record) یا رکورد المپیک جلوی اسمم آمد نمی‌دانستم رکورد زده‌ام. همه تلاشم این بود بهترین امتیاز را به ثبت برسانم و اختلاف امتیاز بی‌سابقه‌ای ثبت شد.

فروغی با اشاره به هدایای تقدیمی خود به آستان رضوی به چفیه‌ای که پس از موفقیت در رقابت‌های المپیک بر آن سجده کرد و بوسه زد، اشاره کرد و گفت: این چفیه نماد مقاومت ملت ایران است. با این چفیه می‌خواستم به مردم ایران نشان بدهم به یادشان هستم. من مدال طلای مسابقات جام جهانی دهلی‌نو هندوستان در سال ۲۰۲۱ اولین مدال قرن ۱۴۰۰ ملت ایران، اولین مدال رشته تپانچه و اولین مدال طلای جهانی بنده است که آن را تقدیم موزه آستان قدس رضوی می‌کنم، همین‌طور تی‌شرتی که با آن در مسابقات المپیک شرکت و مدال طلا را کسب کردم. قصد دارم مدال طلای المپیک را تقدیم مقام معظم رهبری کنم.

مدال‌آور ملی‌پوش تیراندازی کشورمان گفت:

این ورزشکار طلایی کشورمان با اشاره به اینکه بیش از هفده سال است در کسوت پرستاری به جامعه خدمت می‌کند مطرح کرد: با وجودی که در بخش نورولوژی (مغز و اعصاب) که بخش غیر کرونایی است خدمت می‌کنم، چون آمادگی صد در صد برای مقابله با بیماران کرونایی را نداشتیم خودمان هم درگیر می‌شدیم. من شخصاً هفتم مرداد ماه سال ۱۳۹۹ به خاطر داشتن بیمار کرونایی در بخش غیر کرونایی مبتلا شدم و یازده شب تب داشتم.

این مدافع سلامت در ادامه گفت: شب دهم یازدهمی که تب داشتم شب عید غدیر بود و همسرم با توسل به آقا امام رضا (ع) شفایم را از ایشان گرفت.

وی رو به حرم ثامن‌الحجج (ع) ضمن اینکه از آقا امام رضا (ع) خواست خادم ایشان شود، برای ظهور آقا امام زمان (عج) و عزت و عافیت خود دعا کرد.

در ادامه برنامه فروغی هدایایی از طرف خدام حرم آقا امام رضا (ع) دریافت کرد، از جمله نماد پرچم حرم ثامن‌الحجج بر سینه وی نصب شد و پرچم حرم و مدال طلایی منقوش به عبارت «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا(ع)» نیز تقدیم او شد.

فروغی پس از شنیدن این خبر که از طرف حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی خادم افتخاری حرم امام رضا (ع) شد بی‌اختیار اشک شوق ریخت و اظهار شادمانی و تشکر کرد.

در ادامه تابلویی از قطعه‌ای از فرش خانه امام رضا (ع) از طرف آستان قدس رضوی به این مدال‌آور المپیک و مدافع سلامت اهدا شد.

در دقایق پایانی برنامه دادگر و نصر اصفهانی در برنامه حضور یافتند.

نصر اصفهانی با اشاره به خاطره‌ای از توسل به آقا امام رضا (ع) و باز شدن گره‌ای که ضمن مسابقه المپیک برای جواد فروغی پیش آمد، گفت: ما این مدال طلا را مدیون توسل به آقا امام رضا (ع) هستیم.

دادگر یادآور شد: رمز موفقیت جواد فروغی اعتماد به نفس و توسل به اهل بیت (ع) است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.