تلخ‌ترین مدال المپیک بر گردن حسن یزدانی/ تیلور طلای ستاره کشتی ایران را ربود

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک با شکست مقابل حریف آمریکایی در ثانیه‌های پایانی از رسیدن به مدال طلای المپیک بازماند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، در جریان حساس‌ترین مبارزه کشتی آزاد در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ایران و دیوید تیلور دارنده مدال طلای جهان از آمریکا در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف هم رفتند که این مبارزه حساس و دیدنی در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به سود دیوید تیلور به پایان رسید. این نتیجه در حالی بدست آمد که یزدانی تا ثانیه‌های پایانی ۳ بر ۲ پیش بود اما با زیرگیری تیلور در ثانیه های پایانی در خاک نشست و ۲ امتیاز از دست داد تا ناباورانه مدال طلای المپیک را از دست بدهد و برای سومین مرتبه مغلوب حریف آمریکایی شود. تایم نخست این مبارزه با نتیجه یک بر صفر به سود یزدانی به پایان رسید.

مدال نقره یزدانی پنجمین مدال کاروان ایران در بازیهای المپیک توکیو است.

یزدانی پیش از این در دور مقدماتی وزن ۸۶ کیلوگرم که روز گذشته(پنج‌شنبه) برگزار شد، در دور نخست مقابل جاورایل شاپیف از ازبکستان با نتیجه ۱۱ بر ۲ به برتری رسید و در دومین مبارزه نیز مقابل استفان ریچموت از سوییس در مدت زمان یک دقیقه و ۴۸ ثانیه با نتیجه ۱۲ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. یزدانی در نیمه نهایی نیز در یک مبارزه سخت با نتیجه ۷ بر یک برابر آرتور نایفونوف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۹ از روسیه به برتری رسید و راهی فینال شد.

مسابقه حسن یزدانی و حریف آمریکایی

تیلور و یزدانی پیش از این دو مرتبه در جام جهانی کرمانشاه و مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مجارستان روبروی یکدیگر قرار گرفتند که در هر دو مرتبه تیلور موفق به شکست حسن یزدانی شده بود و همین موضوع حساسیت‌های سومین و مهمترین مصاف این دو کشتی گیر را این‌بار در فینال المپیک ۲۰۲۰ توکیو افزایش داده بود.

دیوید تیلور نیز پیش از این در دور مقدماتی ابتدا ۱۱ بر صفر علی شعبان‌اف از بلاروس را شکست داد، سپس مقابل مایلس آمینه از سن‌مارینو ۱۲ بر ۲ پیروز شد و در سومین مبارزه ودر مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر دیپاک پونیا از هند را از پیش رو برداشت و راهی فینال شد.

پیش از این رضا اطری در دیدار رده‌بندی وزن ۵۷ کیلوگرم مقابل توماس گیلمان دارنده مدال نقره جهان از آمریکا با نتیجه سنگین ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

در جریان رقابت های اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم نیز مصطفی حسین‌خانی نماینده وزن ۷۴ کیلوگرم ایران در همان دور نخست مقابل کایل دیک دارنده مدال طلای جهان از آمریکا ۴ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت. امیرحسین زارع در سنگین وزن نیز در نیمه نهایی مقابل گنو پتریاشویلی دارنده ۳ طلای جهان و یک برنز المپیک از گرجستان ۶ بر ۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. زارع برای کسب مدال برنز بعد از ظهر فردا (جمعه) به مصاف برنده ژیوی دنگ از چین و عبدالمطلب از مصر می‌رود.

6 نظر
  1. حمید کلباسی

    یزدانی با هل دادن حریف می خواست قهرمان المپیک شود!

  2. میلاد

    حسن یزدانی باید کشتی خودشو میگرفت نه دفاعی

  3. یک بنده خدا

    سلام بر پهلوان عزیز کشورم حسن یزدانی .
    درود بر شرفت . پسر عالی بودی بهت خسته نباشید میگم قطعا تو کسی نیستی که با این باخت ها برای همیشه خودتو از کشتی خارج کنی درسته که مردم از جمله خودم از تو انتظار مدال طلا داشتیم اما میدونیم که در مسیر المپیک کم نزاشتی انشالله طلای المپیک پاریس
    ای کاش مرام و معرفت و مردونگی حسن رو مسئولین عزیزمون داشتن
    از امروز تلاش بکن تا قوی تر بشی این حریف آمریکایی هم کسی نیس تا ابد ببره یادمه یه زمانی میگفتن آیا کسی هست جردن باروز رو ببره داخل المپیک ریو دیدیم که یه کشتی گیر روس اینکارو انجام داد همون کشتی گیر روس هم حریف حسن عزیز ما نشد
    یه یاعلی بگو و بلند شو واسه پاریس
    من یکی که دوست دارم یه روز از نزدیک ببینمت و این اتفاق هم میوفته
    درود بر پهلوان ایرانی و یل جویبار ،اینم بگم که من خوزستانیم و خوزستان بعد از روسیه مهد کشتی فرنگی جهانه همه کشتی گیری داخل اندیمشک دیدم از سعید عبدولی و حبیب الله اخلاقی و … کشتی گیرای دیگه رو هم دیدم هیچکس منش پلهوانی حسن رو نداره

  4. هج

    میشه دست ازسرحسن بردارید ماتالحظه کشتی گفتیم تیلورمیبرد فقط ۵دقیقه اونم بدلیل باغیرت بازی کردن حسن یزدانی توقع همه رفت بالا حالا نشد طلابگیریم ولا بولله هیچ ارزشی ازپهلوان حسن کم نمیکند

    1. لیلا

      واقعااین عزیزمون عشق همه ملته بعضیها ازحسادت حرف مفت میزنند منکه لذت بردم

  5. احمدی

    خسته نباشی عزیزم داداش گلم درضمن خداازکسانی که قهرمانان یک ملت رو به حاشیه میبرند نگذرد منجمله صداسیمالیلی

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.