روحانی: برای غلبه بر توطئه ها، روابط دوستانه ایران و ترکیه تقویت می شود

رییس جمهوری با بیان اینکه مرزهای ایران وترکیه همواره مرزهای صلح و دوستی بوده است، گفت: ایران و ترکیه بعنوان دو قدرت بزرگ منطقه‌ای همواره در معرض دشمنی‌ها و کینه توزی‌هایی بوده‌اند و راهی جز تقویت روابط دوستان برای غلبه بر این توطئه‌ها وجود ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در ششمین اجلاس شورایعالی همکاری راهبردی ایران و ترکیه خطاب به همتای ترکیه‌ای خود گفت: از اینکه امروز فرصتی در اختیار ما قرار گرفت تا بار دیگر با جنابعالی و همکارانتان در روند همکاری‌های دو کشور فرصت گفت و گویی داشته باشیم، بسیار خرسند هستم و خداوند بزرگ را شاکرم.

رییس جمهوری گفت: لازم می دانم مراتب همدردی خودم را نسبت به عزیزانی که در کشور ترکیه از رنج کرونا در مشکل هستند، اعلام کنم.  به روح عزیزانی که در اثر کرونا از دست رفته‌اند، تقاضای شادی روحشان را داشته باشم و برای افراد بستری تقاضای شفای عاجل داشته باشم و از خداوند بخواهم که دو ملت ایران و ترکیه و همه ملل جهان از این ویروس خطرناک نجات پیدا کنند و در آینده نزدیک همه ما بتوانیم برای پایان این ویروس جشن و شادمانی داشته باشیم.

روحانی افزود: همین ویروس باعث شد که امروز نتوانیم در تهران خدمت شما و همکارانتان باشیم و برای پیشبرد روابط در فضای مجازی حضور امروز باهم گفت و گو داشته باشیم. امیدوارم روز پایان این ویروس بازهم شاهد حضور جنابعالی و همکارانتان در تهران باشیم.

وی گفت: روابط دو کشور دوست ایران و ترکیه در طول تاریخ بر پایه‌های بسیار مستحکمی بنیانگذاری شده و وقوع حوادث تلخ و ناگوار هم هرگز نتوانسته گزندی به روابط دو کشور برادر و دوست وارد کند و روابط دو کشور بر مبنای حسن همجواری و ارزش‌های مشترک فرهنگی و احترام متقابل و همچنین توجه به منافع مشترک دو کشور و ثبات، امنیت و صلح در منطقه بوده است.

روحانی اظهارداشت: مرزهای دو کشور خوشبختانه همواره مرزهای صلح و دوستی بوده و دو دولت به ویژه در هفت سال گذشته تلاش دو دولت بر مبنای توسعه روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

وی با بیان اینکه هر دو کشور در یک منطقه بسیار حساس خاورمیانه قرار گرفته‌ایم، گفت: دو کشور دو قدرت بزرگ در منطقه هستند و همواره دشمنی‌ها و کینه توزی‌هایی نسبت به دو کشور وجود داشته و امروز هم وجود دارد. راهی جز تقویت روابط دوستانه دو کشور برای غلبه بر این توطئه‌ها وجود ندارد.

رییس جمهوری گفت: من بسیار امیدوارم که نشست مشترک امروز ما و توافقاتی که خواهیم کرد، برای روابط دوجانبه مثمرثمر و سازنده باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.