آخرین رده‌بندی جدول مدال‌های المپیک 2020؛ آمریکا قهرمان شد

مدال طلای تیم ملی والیبال زنان آمریکا قهرمانی ایالات متحده در المپیک 2020 توکیو را قطعی کرد.

به گزارش تازه نیوز، روز پایانی المپیک توکیو برای آمریکایی‌ها با یک ناکامی بزرگ در دوی ماراتن مردان آغاز شد اما در ساعات بعدی کسب سه پیروزی در بسکتبال، دوچرخه سواری و والیبال، آمریکا را به آنچه که می‌خواست رساند.

در شرایطی که روز گذشته اختلاف چین و آمریکا در صدر جدول به 2 مدال طلا کاهش یافته بود، پیروزی در فینال دوچرخه سواری ایالات متحده را با تعداد مدال طلای مشترک و به خاطر نقره بیشتر، به صدر جدول رساند اما این پایان کار نبود.

دقایقی بعد بلند قامتان آمریکایی در فینال والیبال زنان با نتیجه 3-0 برزیل را شکست دادند و به سی و نهمین مدال طلای خود دست یافتند؛ مدالی که قهرمانی کاروان این کشور را قطعی کرد. چرا که چین فقط شانس کسب یک مدال طلای دیگر در رشته بوکس را داشت.

نکته جالب اینکه چین نیز بازی فینال بوکس را به بریتانیا واگذار کرد تا حتی شانس برابری در تعداد مدال طلا را هم از دست بدهد.

با این حساب کاروان ایالات متحده آمریکا با کسب 39 مدال طلا، 40 نقره و 33 برنز با مجموع 112 مدال عنوان قهرمانی در المپیک توکیو را به دست آورد و حالا این فرصت را دارد تا با پیروزی در فینال بوکس، با 40 مدال طلا توکیو را ترک کند.

آمریکا با 626 ورزشکار پای به المپیک گذاشت و اولین بازی خود را در سافتبال به انجام رساند و موفق شد ایتالیا را شکست دهد. آخرین بازی ورزشکاران این کشور نیز در بوکس و بین ریچارد تورز و بوکسور ازبک خواهد بود. آنها در دو روز پایانی درخشش ویژه ای را از خود نشان دادند و اختلاف چهار مدال طلا را با چین از بین بردند.

این در حالی است که ایالات متحده در سال 2016 بالاتر از بریتانیا قهرمان المپیک شده بود و حالا حریف سرسختش چین را از پیش رو برداشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.