از مدرسه فرهنگ پسر حدادعادل تا قدرت پسر جبرائیلی!

حواشی یادداشت اینستاگرامی مشاور محسن رضایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تغییر کنداکتور شبکه نسیم ادامه دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، حجت‌الاسلام عامری در متنی اینستاگرامی و در واکنش به پست یاسر جبرائیلی درباره کنداکتور شبکه نسیم و تغییر آن بخاطر نماز پسرش نوشت: اختلاف افق از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه ایران حدود یک ساعت است، یعنی وقتی شما در تهران نماز اول وقت می‌خوانی، در ارومیه نیم ساعت مانده تا اذان و در مشهد نیم ساعت است نماز را خوانده‌اند. این چه نگاه سخیفی است که برنامه‌های سیمای ملی را به افق تهران تنظیم کنیم و چشم بر عظمت ایران ببندیم و بچه و خانه خودمان را مدار وقت بدانیم؟ عجیب است مدیر شبکه هم قول مساعد داده است مساله را حل کند. همین مدیریت در آب و گاز و عمران هم دیده می‌شود. آقای هاشمی هم از این خاطرات دارد، و البته همسر مکرمه آقای حداد!

یاسر جبرائیلی پیش از این نوشته بود:

امروز وقت اذان ظهر سیدحسین ۱۱ ساله ما ناراحت بود از این‌که از یک طرف سریال ساختمان پزشکان در حال پخش است و دوست دارد تماشایش کند و از طرف دیگر می‌خواهد نماز اول وقت بخواند. گفتیم سریال رو ببین بعد نماز می‌خونی. پای سریال نشست، ما نماز خوندیم و سفره نهار انداختیم. نهارش را نخورد، تلویزیون را هم خاموش کرد و رفت نماز خواند، اما اعصابش خرد بود. کنار کشیدم و گفتم چیه بابا؟ گفت تا اذان تموم میشه بقیه سریال رو پخش می‌کنن فرصت نماز خوندن نذاشتن. گریه کرد…
برخی شبکه‌ها مثل شبکه پویا درباره این مسئله مهم دقت دارند و رعایت می‌کنند، اما برای تعدادی دیگر از شبکه‌ها یا اساسا این مسئله اهمیت ندارد، یا در تنظیم کنداکتور کاهلی و تنبلی می‌کنند و به تبعات کارشان واقف نیستند. کودک و نوجوان در حال رشد برایش سوال پیش می‌آید چرا نماز اول وقت که اینقدر رویش حساسیت وجود دارد، برای صداوسیما اهمیت ندارد؟ به نظرتان ذهن جوال و در حال رشد کودک و نوجوان چه پاسخی به این پرسش می‌دهد؟ تضادی که صداوسیما میان علاقه فرزندان ما به یک سریال و خواندن نماز اول وقت ایجاد می‌کند، چه اثر تربیتی روی آن‌ها می‌گذارد؟!
پ.ن: آقای احسانی مدیر شبکه نسیم پیام دادند و گفتند که این مسئله را از فردا حل خواهند کرد. ان‌شاءالله در تمامی شبکه‌ها و برنامه‌های صداوسیما اصلاح لازم صورت گیرد. در کامنت‌ها درباره گاندو هم این اشکال مطرح شده بود. آقای فروغی نیز گفتند سعی می‌کنند با فاصله از اذان پخش کنند.

پست یاسر جبرائیلی درباره پسرش و شبکه نسیم

به گزارش تازه‌نیوز، تعداد زیادی از کاربران با طنازی نسبت به ابن یادداشت جبرائیلی و اقدام شبکه نسیم در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داده‌اند و این رفتار را نماد آشکار شهروند درجه یک و مردم معمولی دانستند. بسیاری نیز این تحلیل و درخواست را نوعی نمایش قدرت و تظاهر ارزیابی کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.