خرید بی‌نقص و تمام عیار رئال‌مادرید/ جانشین راموس سربلند شد

نمایش داوید آلابا مدافع اتریشی رئال‌مادرید در نخستین بازی دوستانه مقابل میلان هواداران کهکشانی‌ها را به آینده امیدوار کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از خبرورزشی، رئال مادرید در اتریش دیداری دوستانه را مقابل میلان برگزار کرد. در این بازی آنچه بیش از همه درمورد تیم جدید رئال، زیر نظر کارلو آنچلوتی به چشم آمد عملکرد قابل توجه داوید آلابا خرید جدید این باشگاه بود. مدافع اتریشی با شماره ۴ معروف باشگاه که متعلق به سرخیو راموس بود، در قلب خط دفاعی به میدان رفت و عملکردی چشمگیر را ارائه کرد.

داوید بزرگ‌ترین خرید این تابستان رئال مادرید به شمار می‌رود و کارلو آنچلوتی اطمینان دارد که او می‌تواند رهبر خط دفاعی تیم در فصل جدید باشد. خود آلابا هم از اینکه اوضاع در اولین بازی‌اش برای رئال اینقدر خوب پییش رفته خوشحال بود: «راز تطبیق سریع من با شرایط جدید، خود تیم است. هم‌تیمی‌های من باعث شده اند که از روی اول حس خوبی داشته باشم و این واقعاً خوب است که توانستم کارم را با رئال‌مادرید شروع کنم. در این بازی خیلی راحت بودم و از اینکه شروع کارم اینگونه بود، خوشحالم.»

عملکرد َآلابا مورد تحسین کارشناسان و رسانه‌های اسپانیایی قرار گرفت. او از نظر بدنی کاملاً آماده بود و سرعت و قدرت و دقت خود در کارهای دفاعی را به رخ کشید. هنگامی که پا به توپ است عالی عمل می‌کند و به خوبی توپ را از عقب زمین پخش می‌کند. او همچنین یک شوت از فاصله ۳۰ متری هم زد که نشان داد تا چه حد در می‌تواند در زمین حریف هم خطرساز باشد.

آلابا در شرایطی به رئال‌مادرید آمده که مسئولیت سنگینی را برعهده دارد. او باید جای سرخیو راموس و رافائل واران دو مدافع اصلی سال‌های درخشان رئال را پر کند و مدام با آن‌هامقایسه خواهد شد. اما آنچلوتی می‌داند که چگونه این فشار را از روی مدافع تیم خود بردارد و بهترین عملکرد را از او بگیرد.

آلابا هم البته بازیکن باتجربه‌ای است که به خوبی با شرایط بازی در تیمی بزرگ مثل رئال آشناست. رئال تیمی همواره هجومی‌است که باعث می‌شود فضای خالی زیادی در عقب زمین داشته باشد و این اتفاق در بازی مقابل میلان هم افتاد. در همان اوایل بازی آلابا با سرعت بالا به سمت اولیویه ژیرو که در موقعیت مناسبی قرار گرفته بود رفت و توپ را از موقعیت خطرناک درآورد. سرعت بالای آلابا باعث می‌شود که او کاملاً مناسب سبکی که رئال‌مادرید بازی می‌کند، باشد.

مدافع اتریشی در اولین بازی برای رئال مادرید عالی کار کرد و رکورد ۴۳۱ بازی برای بایرن مونیخ بدون حتی یک بار اخراج شدن از زمین، باعث امیدواری هواداران رئال به داشتن یک مدافع تمام عیار شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.