عنابستانی: خسته بودم سرباز را هول دادم

علی اصغر عنابستانی در نطق میان دستور امروز خود خطاب به قوه قضائیه گفت: قانون، فصل الخطاب بوده و هست. فرقی نمی‌کند که بالاترین مقام اجرایی باشی از آن تمکین نکنید یا وزیر باشی و ترک فعلی کنی یا خردتر و ساده‌تر عنابستانی باشی که به علت خستگی سربازی که توهین کرده است را هول بدهی.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، علی اصغر عنابستانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مردمی که هشت سال بی‌دولتی و بی‌عملی دوران روحانی را تحمل کردند این چند ماه آواربرداری را نیز تحمل خواهند کرد. آن مرد که ادعا می‌کرد به همه وعده‌های خود عمل کرده است، در حالی رفت که کرونا بیداد می‌کند؛ تحریم‌ها باقی است و همه شاخص‌های اقتصادی – اجتماعی در بدترین حالت ممکن قرار دارند. ۳ میلیون و ۶۷۵ هزار نفر بیکار هستند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره سید ابراهیم رئیسی گفت: ایشان مردی هستند که امروز امید همه ایرانیان است. حضور شما قطعا انقلابی در گفتمان حاکم ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهید مردم تغییر را احساس کنند، نیاز به چند انقلاب دارید. پیش از هر چیز، انقلاب اداری. دیوان سالاری حاکم بر کشور حکمرانی مطلوب را غیر ممکن کرده است. ساختار نظام اداری فربه، خسته، پیچیده، غیرشفاف و فسادزاست. باید با انقلابی شجاعانه همه این‌ها را به هم بریزد. اگر می‌خواهید موفق باشید، از این انقلاب غفلت نکنید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تغییر ساختار تولید و توزیع گفت: در حذف فوری و انقلابی مجوز‌های کسب و کار تردید نکنید. در قطع دست مافیای تولید در صنایع فولاد، پتروشیمی، سیمان و خودرو و در قطع دست دلالان در شبکه توزیع کشور تردید نکنید. در حذف کامل مالیات بر تولید و اخذ مالیات از سرمایه‌های راکد و واسطه‌ای تردید نکنید. در زیر و رو کردن کامل گمرک و نظامات گمرکی به نفع صادرات و تولید تردید نکنید. در حمایت کامل و هزینه کرد پول نفت در صنعت کشاورزی و دامداری و تولید مایحتاج اساسی مردم تردید نکنید.

عنابستانی همچنین به ضرورت تغییر ساختار‌های پولی و مالی کشور تأکید کرد و گفت: بانکداری ما فقط پوسته اسلامی دارد. در اینکه محتوای اسلامی به آن تزریق کنید، تردید نکنید. نظام بانکداری که نتواند تولید و کشاورزی را به حرکت درآورد، باید به دیوار کوبیده شود. فکری به حال حقوق‌های بورس کنید که پدر حقیقی‌ها را درآورده‌اند.

وی خطاب به نمایندگان در مجلس شورای اسلامی گفت: خوب می‌دانیم که اصلاح مجلس یعنی اصلاح کشور. متعهد شده بودیم که مجلس را اصلاح کنیم. بیش از ۱۴ ماه از کارمان گذشت. کلاه خودمان را قاضی کنیم. فرآیند‌های غلط قانون‌گذاری همچنان حاکم است. شفافیت همچنان معطل است. نظارت تفاوت چندانی نکرده است. همه ما گرفتار تودرتوی پیچیده ساختار غلط مجلس شده‌ایم.

وی از افزایش اجاره بها انتقاد کرد و گفت: اگر نظارت مجلس درست بود، آیا امروز در فصل جابه‌جایی مستأجرین این همه جهش صورت می‌گرفت؟ چه اتفاقی از زمستان ۹۹ تا بهار ۱۴۰۰ افتاده که میزان اجاره بها بیش از ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است؟ وزیر اعلام می‌کند حداکثر افزایش اجاره‌بها ۲۵ درصد و در عمل ذره‌ای اجرا نمی‌شود. ساختار نظارت مجلس چه می‌کند؟

عنابستانی ادامه داد: میلیون‌ها تن نهاده دامی در گمرک در حال فساد شدن است و مجلس این صحنه غریب را تماشا می‌کند. ده‌ها پروژه و طرح بزرگ در روز‌های آخر دولت تکمیل نشده به صورت نمایشی افتتاح می‌شود و ما هدررفت میلیاردی بین المال را می‌بینیم و به خاطر ساختار غلط هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مورد فضای مجازی و طرح صیانت از حقوق کاربران گفت: سوال اساسی این است که وقتی فرهنگ و تمدن بزرگ ایرانی ابتکار عمل را در دست ندارد؛ صاحب هیچ سیستم عاملی نیست؛ هیچ سخت افزار قابل اعتنایی ندارد و هیچ امکانی برای دفاع از صاحبان کسب و کار و کارآفرینان ندارد، چگونه می‌تواند از کابران خود دفاع کند؟ ما در طرح صیانت می‌خواهیم، به جوانان اجازه پیشرفت بدهیم.

عنابستانی در پایان نطقش خطاب به رئیس قوه قضائیه گفت: شما میراث دار تحول در قوه‌ای هستید که مردم به تازگی به عدالت برخاسته از آن دل بسته‌اند، نباید چنین شود که کسانی که هشت سال فرصت سوزی و ترک فعل کردند کنار بروند و به کسی پاسخ ندهند.

قانون، فصل الخطاب بوده و هست. فرقی نمی‌کند که بالاترین مقام اجرایی باشی از آن تمکین نکنید یا وزیر باشی و ترک فعلی کنی یا خردتر و ساده‌تر عنابستانی باشی که به علت خستگی سربازی که توهین کرده است را هول بدهی. سوگند خوردم از قانون اطاعت کنم و پای این سوگند هستم، همچنان که در ۱۵ سالگی جانم را در طبق اخلاص گذاشتم.

چند روز پیش خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه اطلاع داد که طبق حکم بدوی علی اصغر عنابستانی به خاطر ماجرای درگیری با سرباز راهور به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده است.

۱ نظر
  1. علیدوست از لاهیجان

    همینقدر عنابستانی شجاعت نداشت که بگه سیلی زدم

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.