استفاده از ون‌تاکسی برای انتقال اجساد در مشهد

مشهد اوضاع بحرانی دارد و نمایندگان این شهر خواستار ورود همه دستگاه ها از جمله سپاه و ارتش برای کنترل وضعیت شده اند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فرارو، اوضاع کرونا در مشهد آنقدر بحرانی است که از ون های تاکسی به جای آمبولانس استفاده می شود.  روز گذشته پیامکی برای تاکسیرانان مشهد به این شرح ارسال شد: “با عنایت به شروع موج پنجم کرونا و کاهش تقاضای سفر و نظر به اعلام سازمان فردوس‌ها در خصوص کمبود آمبولانس جهت جابه‌جایی فوتی‌های کرونا از بهشت رضوان به محل‌های دفن، تاکسیرانان محترمی که تمایل به همکاری با سازمان فردوس‌ها در جابجایی اموات (پس از فرآیند تغسیل و سم زدایی کامل با رعایت تمامی استانداردهای بهداشتی که هیچ گونه خطری متوجه شخص تاکسیرانان نخواهد بود) را دارند ظرف مدت ۲۴ ساعت با ارسال کد ملی خود به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۳۰۵ اعلام آمادگی نمایند. بدیهی است حق الزحمه پرداختی متعاقباً اعلام خواهد شد.”

امروز رییس تاکسیرانی مشهد درباره این پیامک به ایسنا گفت: «به دلیل افزایش تعداد فوتی‌ها سازمان فردوس‌ها دچار کمبود آمبولانس شده است، بر همین اساس برای سرویس‌دهی و جابه‌جایی اجساد در داخل بهشت رضا (ع) یا رضوان اعلام نیاز کرده و این پیامک را ارسال نمود.»

احمد محبی افزود: «ممکن است بعضی خانواده‌ها بخواهند متوفی را در جای دیگری دفن کنند، بنابراین خودروی آرامستان تا برود و برگردد زمان‌بر است، برای این کار خودروهای ون می‌توانند کمک کنند و برای ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ متر جابجایی، افراد به‌جای این که جسد را روی دستشان ببرند، تا محل بلوک و دفن، با خودرو حمل کنند.»

روز گذشته نیز اخباری از کمبود تابوت و آمبولانس در مشهد منتشر شده بود.

مشهد اوضاع بحرانی دارد و نمایندگان این شهر خواستار ورود همه دستگاه ها از جمله سپاه و ارتش برای کنترل وضعیت شده اند.

نصرالله پژمانفر نماینده مشهد امروز در این باره در مجلس گفت: «وضعیت بهداشت و درمان کشور در شرایط کرونایی در همه نقاط کشور سخت است، اما در مشهد وضعیت وخیم تر است. رئیس جمهور نماینده ویژه ای را فرستادند و وزیر بهداشت نیز امروز به مشهد سفر کردند. اما اوضاع در مشهد خراب است. خدمات رسانی به زائران در سطح مشهد نامناسب است و امکان خدمات رسانی به همه بیماران وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید: فاجعه کرونا در مشهد؛ تابوت و آمبولانس کم آمد!

او تاکید کرد: «باید برنامه ریزی دقیق صورت گیرد و از همه ظرفیت ها برای کنترل این بیماری استفاده شود. سپاه و ارتش آمادگی خود را اعلام کرده اند. اگر از ظرفیت همه بخش ها استفاده نشود نمی توان این بیماری را در مشهد کنترل کرد.»

گزارش ها حاکی از آن است که مرگ و میر در مشهد سه رقمی شده است.

ساعاتی پیش سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان وارد مشهد شد. او از مرکز خدمات جامع سلامت سیدی که از روز گذشته به منظور افزایش خدمات رسانی به بیماران به صورت ۲۴ ساعته فعال شده است بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

نمکی در ادامه از مرکز واکسیناسیون مهر کوهسنگی بزرگترین مرکز واکسیناسیون شرق کشور بازدید کرد.

وزیر بهداشت در این بازدید از تزریق روزانه ۶۵۰ هزار دُز واکسن در کشور خبر داد.

او تاکید کرد: در صورت تامین و پشتوانه کافی واکسن، تزریق تا یک میلیون دُز در روز را هدف گذاری کرده ایم.

وزیر بهداشت همچنین درباره کمبود سرم در کشور گفت: «مشکل کمبود سرم به دلیل غیر فعال شدن خطوط تولید یکی از کارخانه‌های سرم‌سازی کشور به وجود آمد که با خرید سرم مورد نیاز از خارج از کشور و توزیع آن در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های کشور در روزهای آینده، این مشکل برطرف خواهد شد.»

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.